ناتو، امارات و افغانستان تحقیق در مورد حمله بر مهمان‌خانه والی قندهار را آغاز کردند

اطلاعات روز: براساس هدایت رییس‌جمهور غنی، هیأت مشترک کارشناسان امنیتی افغانستان در همکاری با گروه‌های تحقیقاتی امارات متحده‌ی عربی و نیروهای ائتلاف به رهبری ناتو تحقیق در مورد حمله بر مهمان‌خانه والی قندهار را آغاز کرده است.
ریاست عمومی امنیت ملی ضمن اعلام این خبر در خبرنامه‌یی که به رسانه‌ها فرستاده گفته است که اطلاعات اولیه نیروهای امنیتی کشور نشان می‌دهد این حمله در پاکستان طرح‌ریزی شده بود.
امینت ملی گفته که برنامه‌ریزی انفجار در مهمان‌خانه والی در یکی از مراکز آموزش افراد انتحاری تحت نام مدرسه «مولوی احمد قندهاری» در شهر کویته پاکستان صورت گرفته است.
در همین حال، جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس قندهار نیز گفته است بررسی‌های نخست نشان می‌دهد که طالبان مسلح به کمک استخبارات پاکستان، در پی هدف قراردادن مکان مهم دولتی بوده‌اند.
جنرال رازق امروز به خبرنگاران گفته است: «طالبان مسلح با رهنمایی آی-اس-آی از مدت طولانی به این طرف بالای حمله‌یی مشترکاً کار کرده‌اند که مثل رویداد میدان هوایی قندهار، بالای یک مکان مهم دولتی حمله خونین را انجام دهند.»
در ماه قوس سال گذشته خورشیدی 11 شورشی طالب بالای میدان‌هوایی قندهار حمله کردند و به مدت 24 ساعت با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند. در این درگیری 50 نظامی و غیرنظامی کشته شدند.
فرمانده پولیس در مورد بررسی‌های اولیه حمله بر مهمان‌خانه والی گفته است که ۱۷ پولیس و کارمند مقام ولایت به ظن همکاری با طالبان، تحت تحقیق قرار گرفته‌اند.
او همچنان خبر داده که به‌خاطر تحقیقات بیشتر، پولیس بریتانیا موسوم به «اسکاتلند یارد» در ترکیب دومین هیأت امارات متحده‌ی عربی به ولایت قندهار رسیده است.
ریاست عمومی امنیت ملی وعده داده که دریافت‌های تحقیق را با مردم افغانستان و جهان شریک خواهد ساخت.
در انفجار شام سه‌شنبه در مهمان‌خانه والی قندهار 13 تن به‌شمول معاون والی قندهار، یک عضو مجلس نمایندگان و یک عضو مجلس سنا و پنج دیپلمات امارات متحده عربی کشته‌شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *