بازداشت بیش از ۱۰ تن در پیوند به حمله بر شفاخانه‌ی چهارصدبستر

اطلاعات روز: مسئولان شفاخانه‌ی چهارصد بستر گفته‌اند که بیش از 10 تن به‌شمول یکی از مسئولان امنیتی این شفاخانه در پیوند به حمله‌ی مهاجامان بر بزرگترین شفاخانه‌ی نظامی کشور، بازداشت شده‌اند.
مسئولان این شفاخانه گفته‌‎اند که بربنیاد یافته‌های نخستین، مهاجمان از سه ماه پیش این حمله را طرح‌ریزی کرده بودند. آنان پذیرفته‌اند که این رویداد با همکاری‌هایی در داخل شفاخانه انجام شده است.
به نقل از طلوع نیوز، برخی از نیروهای ارتش و پزشکان شفاخانه‌ی محمد داوود گفته‌اند که مهاجمان، بلدیت کامل به شفاخانه داشتند و حتی نام‌های پزشکان را می‌دانستند.
سیما، پزشک شفاخانه‌ی محمد داوود، گفته است: «حالت وحشت بود، یعنی این قسم حالت را ما در زند‎گی ندیده بودیم، چپن‌های سفید داشتن، اصلآ فکر نمی‌کردیم که این چه است.»
آصف برومند، سرطبیب شفاخانه‌ی محمد داوود، گفت: «هفده نفر پرسونل ما در بالا گیر مانده بودند، انتحاری سه بم دستی هم در کمرش بسته کرده بود، به آن‌ها گفته بود که برایید، گفته بودند که ما کارگر استیم، گفته بود خیر مه کار دارم باز انفجار داده بود خود را».
حمله بر شفاخانه چهارصد بستر که گروه داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته است از پچیده‌ترین حمله‌های هراس‌افگنانه در افغانستان بوده و بعد از گذشت چند روز این رویداد، پهلوهای دیگری نیز به خودش می‌گیرد.
یک سرباز ارتش شفاخانه‌ی محمد داوود، گفته است: «تک‌تک می‌زد به دروازه و نام می‌گرفت که فلان داکتر، تفنگچه به دست داشت، می‌زد.»
مهاجمان در نزدیکی‌های ساختمان شفاخانه مواد انفجاری را که در یک موتر جاسازی کرده بودند، منفجر ساختند.
آصف برومند، سرطبیب شفاخانه‌ی محمد داوود، گفته است: «از روزی که حادثه شده تا فعلاً دوامدار کار می‌کنند، ده دوازده نفر را گرفته‌اند.»
سید عباس منگل، فرمانده اکادمی پزشکی نظامی، گفت: «از روز اول که حادثه شد، من با خودم حدس زدم که 95 فیصد، ستاژران در این حمله، مسئول استند.»

عبدالله: طالبان مقصر اصلی حمله بر شفاخانه‌ی چهارصد بستر اند
هرچند مسئولیت این حمله را داعش به عهده گرفته است که اما عبدالله عبدالله، رییس اجراییه می‌گوید، عاملان اصلی این حمله و دیگر حمله‌های هراس‌افگنانه در کشور طالبان‌اند؛ زیرا طالبان فضا را برای فعالیت این گروه‌ها فراهم کرده‌اند.
عبدالله عبدالله، امروز در نشست شورای وزیران، حمله بر شفاخانه‌ی سردارمحمدداوود خان را یکی از وحشیانه‌ترین رویدادهای هراس‌افگنی در کشور می‌خواند.
مقام‌های امنیتی گفته‌اند که تاکنون بررسی‌ها در مورد این حمله تاکنون جریان دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *