فعالان مدنی دایکندی: سارنوالی که باعث آزار و اذیت یک دختر شده، مجازات شود

اطلاعات روز: فعالان مدنی ولایت دایکندی از نهادهای عدلی و قضایی کشور می‌خواهند تا سارنوالی را که از موقف وظیفوی خود سوءاستفاده نموده و باعث آزار و اذیت زنان شده است، مجازات کنند.
این فعالان مدنی می‌گویند این سارنوال به تاریخ 27 حمل سال جاری با ایجاد مزاحمت‌های پیهم به یک دختر خانم و توهین به زنان، از موقف وظیفوی خود سوءاستفاده نموده و آبرو و حرمت زنان را به سخره گرفته است.
در همین حال یک منبع محلی به اطلاعات روز گفت این سارنوال از سوی مردم در شهر نیلی، مرکز ولایت نیلی لت‌وکوب نیز شده است.
نهادهای جامعه‌ی مدنی دایکندی این عمل را بی‌احترامی به قانون و ارزش‌های اسلامی مردم خوانده و از نهادهای عدلی و قضایی تقاضا نموده‌اند تا این متهم را تحت پیگرد قانونی قرار داده و مجازات لازم را در پیوند به این قضیه با توجه به احکام قانون منع خشونت علیه زن در اولویت کاری‌شان قرار بدهند.
این نهادها با صدور اعلامیه‌یی خواهان برکناری سارنوال مذکور از وظیفه شده و از حکومت می‌خواهند مانع سوءاستفاده‌ی کارمندان دولتی از موقف رسمی‌شان شود.
در این اعلامیه آمده است: «ما فعالین مدنی دایکندی از مسئولین محلی این ولایت مجدانه می‌خواهیم که در قبال اعمال غیر انسانی این‌چنینی بی‌تفاوت نبوده و چنانچه به خواست نهادهای مدنی توجه صورت نگیرد، نهادهای مدنی به فعالیت‌های دادخواهانه‌ی خویش ادامه خواهند داد و برای اعاده‌ی حقوق شهروندان این ولایت اعتراض مدنی‌شان را به خیابان‌ها می‌کشانند».
اذیت و آزار زنان از سوی مردان امر تازه‌یی نیست اما اذیت و آزار دخترخانمی از سوی یک سارنوال اتفاق نادری است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *