معترضان در کابل: رهبران حکومت به‌سادگی از کنار رویدادهای خونین می‌گذرند

اطلاعات روز: در پی حمله بر قول اردوی 209 شاهین، امروز (دوشنبه، چهارم ثور) ده‌ها تن از باشندگان کابل دست به اعتراض و راهپیمایی زدند و سران دولت را متهم به بی‌توجهی در برابر رویدادهای خونین کردند.
تظاهرکنندگان در کنار این‌که شعار «بی‌تفاوتی ارگ‌نشینان در برابر خون ملت قابل قبول نیست» را با خود حمل می‌کردند، شعار حمایت از نیروهای ملی امنیتی نیز سر می‌دادند.
قرار بود معترضان در چوک فواره‌ی آب در مقابل ارگ ریاست‌جمهوری تجمع کنند، اما پولیس به آن‌ها اجازه‌ی تجمع در این محل را نداد و آنان به سمت شهرنو کابل راهپیمایی کردند.
در قطع‌نامه‌ی معترضان به رویدادهای خونین در سراسر کشور اشاره شده و پرسیده شده که پس از این حمله‌ی جنایت‌بار چه کسی به مردم پاسخ خواهد داد؟ چه کسی به‌دلیل بی‌کفایتی استعفا کرد؟ چه کسی به‌دلیل تبانی با دشمن مجازات شد؟
در قطع‌نامه آمده: «هنوز غم کشتار جونان در ریاست رجال برجسته، اکادمی پولیس، شهدای روشنایی، مسجد باقرالعلوم و کارته سخی تسکین نشده، هنوز خون صدها فرزند رشید کشور در شفاخانه‌ی چهارصد بستر خشک نشده که نزدیک به 300 تن از فرزندان رشیدمان را در قول اردوی 209 شاهین به قتل رساندند.»
در این قطع‌نامه ادعا شده که «حلقاتی همدست دشمن» در ارگ ریاست‌جمهوری حضور دارند، و «پس از وقوع این‌همه جنایت هولناک نه‌تنها که اندک توجهی به خواست‌های مردن نشد، بلکه سران دولت با وقاحت تمام از کنار آن گذشتند و نشان دادند که اندکی هم دلسوزی و همسویی با مردم ندارند.»
معترضان خواهان استعفای مقام‌های بلندپایه‌ی دولتی به‌شمول وزیران امنیتی و حتا رییس‌جمهور شده‌اند. آنان همچنان خواستار گرفتاری و مجازات «همدستان دشمن در نهادهای دولتی» و اعدام «تروریستانی» شده‌اند که در بازداشت به‌سر می‌برند و از سوی محاکم کشور به اعدام محکوم شده‌اند.
این در حالی‌ست که در پی حمله بر قول اردوی شاهین که بر اساس گزارش‌های تازه، شمار کشته‌شده‌های آن نزدیک به 200 تن رسیده، امروز عبدالله حبیبی، وزیر دفاع و قدم شاه شهیم، رییس ستاد ارتش از سمت‌های‌شان استعفا کردند که از سوی رییس‌جمهور نیز منظور شد. همچنان رییس‌جمهور فرماندهان چهار قول اردو را تبدیل و تعیین کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *