مرکل: اخراج پناهجویان افغان موقتاً متوقف شده است

اطلاعات روز: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفته که روند بازگرداندن پناهجوینان افغانی که درخواست‌شان رد شده، موقتاً متوقف شده است.
پس از انفجار مرگبار روز چهارشنبه در کابل، روز پنج‌شنبه حکومت آلمان تصمیم گرفت که تا بررسی جدید وضعیت امینتی افغانستان، اخراج پناهجویان ردشده‌ی افغان را متوقف می‌کند.
اما گفته می‌شود که این اقدام شامل پناهجویانی که درخواست آن‌ها به‌دلیل تهدید امنیت آلمان یا ارتکاب جنایات جنگی رد شده، نیست.
وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان از تصمیم جدید آلمان استقبال کرده است.
داکتر عالمه، معین وزارت مهاجرین افغانستان ضمن استقبال از این موضع‌گیری دولت آلمان گفته که امیدوار است بررسی جدید منتج به توقف اخراج افغان‌ها شود.
در حمله‌ی خونین کابل بیش از 100 تن کشته و بیش از 500 تن دیگر زخمی شدند.
صدراعظم آلمان گفت حمله‌ی خونین کابل این فرصت را فراهم کرد تا یک‌بار دیگر وضعیت امنیتی افغانستان ولایت به ولایت بررسی و تحلیل شود.
قرار است که در ماه جولای سال جاری وزارت خارجه‌ی آلمان وضعیت افغانستان را بررسی کند و تا آن زمان روند بازگرداندن پناهجوینان افغان متوقف خواهد بود.
خانم مرکل افزوده هر پرونده با دقت بررسی خواهد شد و توجه بر بازگرداندن آن‌عده از افغان‌های رد شده‌یی خواهد بود که متهم به ارتکاب جنایات جنگی‌اند و یا تهدیدی برای امنیت ملی آلمان محسوب می‌شوند.
با شدت گرفتن موج پناهجویان در سال ۲۰۱۵، دولت آلمان اعلام کرده بود که پناهجویان افغانی‌ که در آلمان درخواست‌شان پذیرفته نشده‌، دوباره به افغانستان بازگردانده خواهند شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *