عملیات برداشتن موانع از جاده‌های کابل فردا آغاز می‌شود

اطلاعات روز: شهرداری کابل می‌گوید که براساس فیصله کابینه قرار است سر از فردا موانعی که سبب مسدود شدن برخی از جاده‌های کابل شده است، برداشته شود.
عبدالله حبیب‌زی، سرپرست شهرداری کابل امروز در نشست خبری مشترک با نمایندگان فرماندهی پولیس، فرماندهی گارنیزیون کابل و دادستانی کل، گفت که سر از فردا (جمعه، دوم سرطان) عملیات بازگشایی جاده‌های کابل توسط افراد زورمند و نهاد‌ها آغاز می‌شود.
آقای حبیب‌زی افزود که تمام جاده‌ها و کوچه‌های مسدود شده‌ی کابل دوباره باز خواهد شد و با تمام کسانی که این جاده‌ها را بند کرده‌اند برخود یک‌سان خواهد شد.
حبیب‌زی تأکید کرد که براساس حکم ریاست‌جمهوری تمام موانع دولتی و غیردولتی تا فرارسیدن عید سعید فطر از جاده‌های شهر کابل برداشته می‌شود.
او از ادارات مرتبط خواست که شهرداری را در تطبیق این امر همکاری کنند.
رییس ارکان فرماندهی گارنیزیون کابل در این نشست خبری گفت که براساس هدایت رییس‎جمهور این نهاد مؤظف است که در قسمت برداشتن موانع با شهرداری کابل همکاری کند.
رییس ارکان فرماندهی تأکید کرد که به هیچ زورگوی اجازه‌ نخواهد داد که سبب ایجاد مشکلات برای شهروندان کابل شود. «اگر کسی با این روند مخالفت کند نخست به صورت مسالمت‌آمیز به آن‌ها فهمانده خواهد شد و در صورت مقاومت، برخورد نظامی خواهد شد.»
نماینده دادستانی کل اطمینان داد که این نهاد نیز با ارگان‌های امنیتی در راستای برداشتن موانع همکاری خواهد کرد.
بسیاری از سرک‌ها و کوچه‌های کابل از سوی نهادها و افراد زورمند بر روی رفت‌وآمد مردم عامه با گذاشتن مانع‌ها مسدود شده است که باشندگان کابل را شدیداً دچار مشکل کرده است.
رییس‌جمهور غنی اخیراً در دیدار با اعضای نهادهای جامعه‌ی مدنی تعهد سپرد که تمام سرک‌‌ها و راه‌های مسدود شده‌‌ی کابل را باز می‎کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *