وزیر خارجه چین: از پروسه صلح به رهبری افغانستان حمایت همه جانبه می‌کنیم

اطلاعات روز: وانگ یی، وزیر خارجه چین صبح امروز وارد کابل شد و با وزیر خارجه کشور دیدار کرد.
صلاح الدین ربانی، وزیر خارجه افغانستان در صفحه‌ی فیسیبوک اش نوشته است که با وزیر خارجه چین امروز( شنبه، 3 سرطان) در قصر ستوری وزارت خارجه دیدار و گفت‌وگو کرده است.
وزیر خارجه چین از تلاش‌های دوامدار دولت افغانستان در راستای صلح ستایش کرده و از همکاری کشورش برای موفقیت پروسه کابل و حمایت همه جانبه آن کشور از روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان اطمینان داده است.
در این دیدار آقای ربانی با اشاره به نشست پروسه کابل گفته است این پروسه چهارچوبی است که در آن اصل رهبری و مالکیت افغانستان در روند صلح بیشترین بازتاب را داشته و این پروسه حیثیت چتری را دارد که نتایج بحث‌ها در باره صلح افغانستان که در آن از همه میکانیزم‌ها استفاده شده است.
وی نقش کشور چین را در حمایت از خواست افغانستان برای همکاری و همآهنگی عملی و صادقانه کشورهای منطقه در این راستا برجسته توصیف کرد.
هر دو جانب روی همکاری‌های مشترک میان چین و افغانستان در زمینه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، تجارتی و فرهنگی گفت‌وگو کرده و برگسترش روابط میان دو کشور تاکید کردند.
هدف از سفر وزیرخارجه چین به افغانستان، پیگیری صبحت‌های مقدماتی رییسان جمهور افغانستان و چین در حاشیه اجلاس شانگهای، تحکیم و توسعه روابط دوجانبه و میان‌جگیری میان پاکستان و افغانستان خوانده شده است.
قرار است وزیر خارجه چین با رییس‌جمهور غنی، عبدالله عبدالله و شماری از مقام‌های حکومتی دیدار و گفت‌وگو کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *