ارگ: سفر دنفورد به کابل، نشانگر تعهد امریکا در زمینه‎ی حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان است

اطلاعات روز: جنرال جوزف دنفورد، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا که در سفری رسمی به افغانستان آمده است، صبح امروز (چهارشنبه، هفتم سرطان) با رییس‌جمهور غنی در ارگ دیدار کرد.
ارگ ریاست‌جمهوری سفر آقای دنفورد به افغانستان را نشانه‌ی تعهد دوام‌دار ایالات متحده‌ی امریکا در زمینه‌ی حمایت از آموزش و توانمندسازی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور خوانده است.
رییس‌جمهور غنی در این دیدار از تعهدات دوام‌دار ایالات متحده امریکا و کشورهای عضو ناتو به‌منظور تأمین امنیت افغانستان تشکری کرده است.
براساس خبرنامه‌ی ارگ، آقای دنفورد در جریان دیدارهایش از افغانستان وضعیت را به‌طور همه‌جانبه ارزیابی و براساس آن پیشنهادات خود را برای افزایش نیروها به‌منظور آموزش، مشوره‌دهی و همکاری با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ارائه خواهد کرد.
سفر آقای دنفورد در حالی‌ست که قرار است امریکا در روزهای آینده استراتیژی جدیدش در مورد افغانستان را که براساس آن سربازان بیشتر امریکایی به افغانستان اعزام خواهد شد، اعلام کند.
تصمیم‌گیری در مورد اعزام سربازان بیشتر امریکایی به افغانستان به وزارت دفاع امریکا واگذار شده است. براساس گزارش‌ها، قرار است امریکا براساس تصمیم جدید دست‌کم 3000 هزار سرباز تازه‌نفس به افغانستان بفرستد.
همچنان گزارش شده که 15 کشور عضو و متحد سازمان ناتو نیز آماده‌اند تا سربازان بیشتر به افغانستان بفرستند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *