هیچ یک از دانشگاه‌های افغانستان در جمع 15 هزار دانشگاه برتر منطقه نیست

اطلاعات روز: عبداللطیف روشان، سرپرست وزارت تحصیلات امروز (دوشنبه، دوم اسد) در نشست شورای علمی دانشگاه کابل ضمن تشریح برنامه‌های کاری‌اش در رابطه به تقویت دانشگاه‌های کشور گفت که هیچ یک از دانشگاه‌های افغانستان در جمع 15 هزار دانشگاه برتر کشورهای منطقه نیست.
آقای روشان افزود که این امر به معنای پسمانی و نبود کیفیت در نظام آموزش عالی ماست که به همین دلیل توجه به کیفیت نظام تحصیلات عالی باید از مهم‌ترین اولویت وزارت تحصیلات عالی باشد.
آقای روشان همچنان گفت که اولویت‌های وزارت تحصیلات عالی بروز ساختن نصاب تحصیلی، ایجاد و تقویت برنامه‌های ماستری در تمام دانشکده‌ها، ایجاد مراکز خلاقیت و نوآوری در تمام نهادهای علمی به‌ویژه چهار دانشگاه مرکز، ترویج فرهنگ تخصص علمی و استقلالیت مالی می‌باشد.
روشان افزود ما در صدد تشخیص نقاط قوت و ضعف همه دانشگاه‌های کشور هستیم و براساس توانایی‌های علمی و میزان موفقیت هر دانشگاه در بخش‌های تحقیقات علمی، نهادینه کردن فرهنگ مطالعه، تخصص و محصل محوری، این دانشگاه‌ها را درجه‌بندی می‌کنیم.
کارشناسان هموراه از نواقص و کهنه بودن نصاب تعلیمی و تحصیلات عالی کشور انتقاد کرده و خواستار بروز آن‌ها شده‌اند. نبود تحقیقات علمی و اکادمیک در دانشگاه‌های کشور موضوعی است که هموراه آگاهان از آن به‌عنوان نقطه‌ی ضعف اصلی دانشگاه‌های کشور یاد می‌کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *