وزارت داخله: ولسوالی جانی‌خیل پکتیا کملاً سقوط نکرده است

اطلاعات روز: در حالی‌که برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که ولسوالی جانی‌خیل ولایت پکتیا به‌دست طالبان سقوط کرده است، اما وزارت داخله می‌گوید این ولسوالی به‌صورت «کامل سقوط» نکرده است.
گروه طالبان مدعی است که جنگجویان این گروه صبح امروز (سه‌شنبه، سوم اسد) مرکز ولسوالی جانی‌خیل، فرماندهی پولیس و تمام پاسگاه‌های امنیتی را تصرف کردند.
یک عضو شورای ولایتی پکتیا نیز سقوط این ولسوالی را تایید کرده است.
اما وزارت داخله می‌گوید درگیری در این ولسوالی جریان دارد و نیروهای کمکی نیز در این منطقه رسیده است.
در خبرنامه‌ی وزارت داخله آمده است: «نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در حال حاضر در نقاط حاکم در ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا و پوسته‌های نمبر 4 و نمبر 5 در حال نبرد با هراس‌افگنان طالب هستند و نشر گزارش در پیوند به سقوط کامل این ولسوالی به‌دست هراس افگنان طالب نادرست می‌باشد.»
خبرنامه افزوده که تاکنون در این درگیری‌ها به نیروهای امنیتی تلفات و خساراتی وارد نشده است.
توریالی عبدیانی، فرمانده پولیس پکتیا هم گفته که جانی‌خیل به تصرف گروه طالبان درنیامده و در حال حاضر جنگ شدیدی در این منطقه جریان دارد.
عبدالله حسرت، سخن‌گوی والی پکتیا گفته که جنگجویان خارجی نیز در بین مهاجمان حضور دارند که حملات شان را بر پاسگاه‌های امنیتی اطراف مقام ولسوالی و فرماندهی پولیس آغاز کرده‌اند.
جنگجویان طالبان از دو روز بدین‌سو حملات شدید را بر ولسوالی جانی‌خیل آغاز کردند.
درگیری شدید در جانی‌خیل و خبرهای مبنی به‌ سقوط آن در حالی‌ست که در هفته‌ی جاری ولسوالی کوهستان فاریاب و ولسوالی تیوره غور به‌دست طالبان سقوط کرد. در حال حاضر درگیری در این دو ولسوالی نیز جریان دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *