نشست ترمپ در مورد راهبرد جدید امریکا در قبال افغانسان بدون نتیجه پایان یافت

اطلاعات روز: نشست دونالد ترمپ، رییس‌جمهور امریکا با اعضای ارشد تیم امنیت ملی‌اش و جنرالان و رهبران ارتش این کشور و بحث در مورد راهبرد جدید امریکا در قبال افغانستان بدون نتیجه پایان یافت.
براساس گزارش‌ها، آقای ترمپ در این نشست که روز جمعه در کمپ دیوید برگزار شده بود، گزینه‌های مختلف را در پیوند به راهبرد واشنگتن در قبال افغانستان مرور کرده اما تصمیمی در مورد افزایش سربازان امریکایی در افغانستان نگرفت.
آقای ترمپ در مورد این نشست بدون ارائه‌ی ‌جزئیات در صفحه‌ی رسمی تویتر خود نوشت: «یک روز خوب در کمپ دیوید با جنرالان و رهبران نظامی؛ تصمیماتی بسیاری گرفته شد، از جمله در مورد افغانستان.»
این در حالی‌ست که اخیراً ترمپ گفته بود به اعلام راهبرد جدید در قبال افغانستان «بسیار نزدیک» شده است.
در نشست کمپ دیوید بخشی از بحث‌ مقام‌های ارشد حکومت ایالات متحده روی وضعیت در افغانستان و راهبرد گسترده‌تر واشنگتن در قبال آسیای جنوبی بود.
سارا سندرز، سخن‎گوی قصر سفید پس از پایان این نشست به خبرنگاران گفت که در این نشست توضیحات مفصلی در مورد «یک استراتژی جدید برای حفظ منافع امریکا در آسیای جنوبی» به آقای ترمپ داده شد.
خانم سندرز افزود: «رییس‎جمهور گزینه‎ها را مطالعه و بررسی می‎کند و تصمیم‎اش را در این مورد در یک زمان مناسب به مردم امریکا، متحدین و شرکای ما و جهانیان اعلام خواهد کرد.»
مک مستر، مشاور امنیت ملی ترمپ و سایر مقام‎های ارشد تیم امنیت ملی او که در نشست کمپ دیوید حضور داشتند، طرفدار افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان می‌باشند.
قرار بود راهبرد تازه‌ی نظامی واشنگتن در قبال افغانستان در اواسط ماه جولای اعلام شود، اما به‌دلیل اختلاف میان تیم امنیت ملی ترمپ بر سر شمار سربازان امریکایی در افغانستان به تأخیر مواجه شده است.

استیف بینن، مرد سایه‌ی کاخ سفید از مقامش برکنار شد
به گفته برخی مقام‌های امریکایی، شماری از اعضای ارشد حکومت دونالد ترمپ که به «مخالفین جهانی شدن» مشهور می‎باشند و در رأس آنان استیف بینن، استراتژیست ارشد پیشین قصر سفید قرار داشت، خواستار خروج نیروهای امریکایی از افغانستان می‎باشند.
روز جمعه همزمان با نشست کمپ دیوید، دونالد ترمپ، استیف بینن، مشاور ارشد و جنجالی‌اش را از سمتش برکنار کرد.
بنن گفته است که خروج وی از کاخ سفید، پیامی بزرگ برای دستور کار ترمپ است، وی به هفته‌نامه‌ی محافظه‌کارانه‌ی استاندرد گفته است: «ریاست‎جمهوری ترمپ که ما برای آن جنگیدیم و برنده شدیم، تمام شده است.»
او افزوده: «من فقط فکر می‌کنم که توانایی او برای انجام کاری را انجام می‌دهد، به ویژه چیزهایی بزرگتر مانند دیوار، چیزهای بزرگتر و گسترده‌تر که ما برای آن مبارزه کردیم، فقط سخت‌تر می‌شود.»
هرچند تاکنون مشخص نیست که ترمپ و تیم امنیتی‎اش چه تصمیمی در قبال افغانستان اتخاذ خواهد کرد، اما پیشتر گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این‌که در راهبرد جدید در مورد افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان نیز تصمیم گرفته خواهد شد.
اگرچه وزارت دفاع امریکا که ترمپ مسئولیت تصمیم‌گیری در قبال افغانستان را به این نهاد واگذار کرد تاهنوز در مورد سطح جدید نیروهای امریکایی در افغانستان تصمیم نگرفته است اما برخی خبرگزاری‌ها قبلاً گزارش داده بود که پنتاگن مایل است ۳۹۰۰ سرباز دیگر برای کمک به ارتش افغانستان به این کشور اعزام کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *