تاکید وزارت زراعت بر حمایت از زنان زراعت‌پیشه

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت زراعت و مالداری می‌گویند زنان به عنوان برازنده‌ترین عنصر برای تعقیب اهداف مصوونیت غذایی و ترتیب موثر غذا، در خانواده شناخته شده‌اند.
نصیر احمد درانی سرپرست وزارت زراعت دیروز (سه‌شنبه؛ 25 میزان) در محفل گرامی‌داشت از روز جهانی غذا در کابل گفت وزارت زراعت با توجه به نقش مهم زنان در مصوونیت غذایی و ترتیب موثر غذا در خانواده، به حمایت زنان زراعت‌پیشه تاکید می‌کند.
او افزود، وزارت زراعت خدماتی از قبیل شیوه‌های جدید زرع، مراقبت و حاصل‌برداری را برای زنان زراعت‌پیشه عرضه کرده است.
و نیز معرفی راه‌های موثر برای سرمایه‌گذاری‌های کوچک و حمایت آن‌ها در بخش‌های پروسس، ایجاد باغچه‌های خانگی و سبزخانه‌ها از خدمات دیگری بوده‌اند که وزرات زراعت برای زنان روستایی و زراعت‌پیشه پیشکش کرده است.
آقای درانی همچنان گفت وزارت زراعت با سیاست دهقان‌محور تلاش می‌کند که میزان عواید دهقانان و مالداران را افزایش دهد و زمینه‌ی اشتغال سالم را برای مردم در روستاهای کشور فراهم کند.
آقای درانی از سکرتریت آجندای ملی برای مصوونیت غذایی (هفسین) که روز گذشته در کابل ایجاد شدن نیز یاد کرد و آن را برای بهبود وضعیت مصوونیت غذایی مهم عنوان کرد.
هدف از ایجاد سکرتریت آجندای ملی برای مصونیت غذایی (هفسین) مصوونیت غذایی برای مردم کشور و از بین بردن و کاهش هر گونه سوتغیه خوانده شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *