صحبت‌های سری مقام‌های امنیتی در پارلمان، انحصارگرایی ارگ را بیان می‌کند

اطلاعات روز: نمایندگان مجلس از انحصار قدرت در ارگ ریاست جمهوری انتقاد کرده می گویند که آقای غنی از حکومت مردم سالار، شاهی مطلقه درست کرده است.
به گفته‌ی نمایندگان مجلس، رییس جمهور غنی تمامی اختیارات نهادهای دولتی به ویژه صلاحیت های نهادهای امنیتی کشور را خود قبضه کرده است.
نمایندگان در نشست امروز (دوشنبه، اول عقرب) با اشاره به نشست قبلی مجلس با مقام های امنیتی کشور که سری اعلام شد، گفتند که از اظهارات مقام های امنیتی چنین بر می آید که نیروهای امنیتی با توجه به افزایش نا امنی ها در کشور حتا صلاحیت فیر یک مرمی را بالای دشمن ندارند.
به گفته آنان، نهادهای امنیتی در مبارزه با دشمن صلاحیت های قانونی خود را اعمال کرده نمی توانند.
مولوی عبدالرحمان رحمانی یک عضو مجلس گفت:«جلسه سری مجلس با مقام های امنیتی هیچ فرقی با جلسات علنی مجلس نداشت؛ از گپای آنان چنین برداشت می شود که رییس جمهور حکومت شاهی مطلقه درست کرده و همه اختیارات را بدست خود گرفته است».
آقای رحمانی افزود، رییس جمهور به نیروهای امنیتی حتا اجازه فیر یک مرمی را بالای دشمنان کشور نداده است و به همین دلیل اوضاع امنیتی کشور بد تر شده است.
او تاکید کرد که این مساله سبب افزایش تلفات نیروهای امنیتی نیز شده است و آقای غنی خود مسئول این افزایش تلفات است.
رحمانی از نمایندگان مجلس خواست که در برابر انحصار قدرت رییس جمهور نباید سکوت کنند.
به گفته او، هرگونه تعلل و انحصارگرایی سبب افزایش بیشتر نیروهای امنیتی کشور خواهد شد.
نصرالله صادقی زاده نیلی نیز گفت که از گفته های مقام های امنیتی چنین برداشت می شود که رییس جمهور می خواهد همه‌ی کار حکومت داری را به تنهایی به پیش ببرد و صلاحیت های قانونی سایر ادارات را قبضه کرده است.
آقای نیلی تاکید کرد که بهتر است رییس جمهور بجای تمرکز روی قراردادی‌ها به مسایل امنیتی کشور توجه بیشتر کند.
شکیبا هاشمی نماینده مردم قندهار در مجلس هم گفت که نشست قبلی مجلس به سری بودن نمی ارزید.
به گفته او، وزرای امنیتی هیچ چیزی جدیدی برای گفتن به نمایندگان مجلس نداشتند.
مجلس نمایندگان در نشست روز شنبه خود، مقام های امنیتی کشور را در پیوند به افزایش نا آرامی ها در کشور استجواب کرده بود؛ اما این نشست در پشت درهای بسته برگزار شد.
نمایندگان مجلس پس از آن مقام های امنیتی کشور را استجواب کرده بود که نگرانی های امنیتی ناشی از افزایش حملات طالبان در کشور بیشتر شده است.
طالبان مسلح در یک هفته اخیر حملات متعددی را با استفاده از روش جدید بر پایگاه های نیروهای امنیتی و مساجد در ولایت های مختلف انجام داده است که سبب تلفات سنگین نیروهای ا منیتی و مردم ملکی شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *