عبدالله: هیچ گزینه‌یی غیر از انتخابات برای مردم افغانستان قابل قبول نیست

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور در دیدار با شهروندان افغانستان مقیم امریکا گفته است که هیچ گزینه‌یی غیر از انتخابات برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.
آقای عبدالله ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت انتخابات شفاف و فراگیر گفته است: «مردم افغانستان طرفدار تعیین سرنوشت‌ سیاسی‌شان از طریق انتخابات‌اند و انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی‌ها در سال ۲۰۱۸ و انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۹ برگزار می‌گردند.»
دفتر رسانه‌های ریاست‌جمهوری در خبرنامه‌یی نوشته است که آقای عبدالله گفته که پس از انتخابات جنجالی ۲۰۱۴ تشکیل حکومت وحدت ملی برای جلوگیری از بحران سیاسی، تنها راه ممکن بود.
او افزوده: «حکومت وحدت ملی در مرحله‌یی شکل‌ گرفت که باید سه بحران را مدیریت و رهبری می‌کرد: بحران انتقال امنیتی از نیروهای بین‌المللی به قوای مسلح افغانستان٬ بحران اقتصادی و بحث عبور از اقتصاد جنگ و مدیریت انتقال سیاسی قدرت از طریق انتخابات.»
از سوی هم آقای عبدالله گفته که هنوز رفتن رهبران حکومت به کارزارهای انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری پیش از وقت است.
او در گفت‎وگو با تلویزیون صدای امریکا گفته: «مهم‌ترین مسأله در حکومت وحدت ملی در این مرحله این است که بیشترین توجه خود را به اولویت‌های فعلی متمرکز بسازیم تا این که برویم به کمپاین‌های انتحاباتی. این را قبل از وقت می‌دانم.»
رییس اجراییه در بخش دیگر از سخنرانی در دیدار با شهروندان افغانستان مقیم امریکا گفته که در چهار دهه‌ی پسین مردم کشور با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده‌اند٬ و امنیت یکی از عمده‌ترین چالش‌های مردم بوده است.
اظهارات آقای عبدالله و تأکید به برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها در سال آینده در حالی‌ست که در روزهای اخیر رییس کمیسیون مستقل انتخابات از سوی ریاست‌جمهوری برکنار شد و اختلافات نیز میان کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات همچنان پابرجاست.
رییس برکنار شده‌ی کمیسیون مستقل انتخابات از دخالت‌ها در کار کمیسیون خبر داد و همچنان گفت که با این وضعیت برگزاری انتخابات در زمان تعیین شده، ممکن نیست.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *