اسدالله سعادتی: هنوز هیچ فهرستی از نامزدوزیران سپیدار به ارگ فرستاده نشده است

اطلاعات روز: اسدالله سعادتی، معاون دوم ریاست شورای عالی مصالحه‌ی ملی به رهبری عبدالله عبدالله می‌گوید که سپیدار تا کنون هیچ فهرستی از نامزدوزیران را به ارگ ریاست‌جمهوری نفرستاده است.

آقای سعادتی امروز (جمعه، 20 سرطان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که گزارش‌های منتشر شده مبنی بر این که سپیدار فهرست نامزد وزیران را به ارگ فرستاده است، دقیق نیست.

روز گذشته شماری از رسانه‌ها به نقل از منابع‌شان گزارش کرده بودند که سپیدار فهرست نامزد وزیران این جناح را به ارگ ریاست‌جمهوری فرستاده است.

براساس این گزارش‌ها، مصطفی مستور، مسعود اندرابی، فضل‌احمد معنوی، انورالحق احدی، نورالرحمان اخلاقی و محب‌الله صمیم به‌عنوان نامزدوزیران وزارت‌های دولت در امور صلح، داخله، عدلیه، زراعت، امور مهاجرین و عودت‌کنندگان و اقوام و قبایل معرفی شده‌اند.

همچنان براساس این فهرست، معصومه خاوری، نثاراحمد غوریانی، سعادت منصور نادری، بشیراحمد ته‌ینج، کنشکا ترکستانی و عباس بصیر به‌عنوان نامزدوزیران وزارت‌های مخابرات، صنعت و تجارت، اقتصاد، کار و امور اجتماعی، تحصیلات عالی و ترانسپورت معرفی شده‌اند.

براساس آنچه که در این فهرست آمده، نجیب‌آقا فهیم به‌عنوان نامزد وزارت دولت در امور شهدا و معلولین و عزیزالله آریانفر نیز به‌عنوان نامزد ریاست کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی معرفی شده‌اند.

اکنون اسدالله سعادتی، معاون دوم عبدالله عبدالله تأکید می‌کند که این فهرست هنوز دقیق و درست نیست و نه هم به ارگ ریاست‌جمهوری فرستاده شده است.

حدود دو ماه پیش توافق‌نامه‌ی سیاسی میان محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی کشور امضا شد که مطابق آن نصف اعضای کابینه باید از سوی آقای عبدالله معرفی می‌شد، اما تا کنون حتی یک نامزدوزیر از سوی تیم سپیدار معرفی نشده است.

چند روز پیش صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری در یک نشست خبری ابراز امیدواری کرد که نامزدوزیران آقای عبدالله هر چه زودتر مشخص شود تا پیش از فرا رسیدن رخصتی تابستانی مجلس برای گرفتن رأی اعتماد معرفی شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *