حمله‌ی موتربمب طالبان در شهر ایبک سمنگان

در حمله‌ی طالبان بر ریاست امنیت ملی سمنگان ۱۱ نفر کشته و ۶۳ نفر زخمی شدند

اطلاعات روز: عبدالطیف ابراهیمی، والی سمنگان می‌گوید که براساس آمار ابتدایی، حمله‌ی موتربمب امروز طالبان در شهر ایبک، مرکز این ولایت ۱۱ کشته و ۶۳ زخمی بر جای گذاشته است.

یک موتربمب طالبان حوالی ساعت یازده پیش از چاشت امروز (دوشنبه، ۲۳ سرطان) در جاده بین ساختمان شهرداری و ساختمان ریاست امنیت ملی در شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان منفجر و پس از آن مهاجمان مسلح وارد ساختمان ریاست امنیت ملی و شهرداری شدند.

والی سمنگان می‌گوید که شدت انفجار به حدی بوده که شمار زیادی از خانه‌های اطراف آن آسیب برداشته و شیشه‌های آنها شکسته است.

آقای ابراهیمی در گفت‌وگو با روزنامه اطلاعات روز گفت که کشته شدگان همه نیروهای امنیت ملی اند که یک زن نیز شامل آنهاست. به گفته‌ی او، در میان زخمیان این حمله شماری از غیرنظامیان به‌شمول هشت زن و سه کودک شاملند.

ابراهیمی تأکید کرد که آمار تلفات این حمله ابتدایی است و هر لحظه امکان افزایش آن وجود دارد.

او تعداد مهاجمان را که پس از انفجار موتربمب به تیراندازی پرداختند، دو نفر اعلام کرد و افزود که اجساد آنان در ساحه‌ی رویداد باقی مانده است. مهاجمان مسلح لباس امنیت ملی به تن داشته‌اند. در نخست تعداد مهاجمان چهار نفر گزارش شده بود.

در همین حال، گروه طالبان ادعا کرده است که حوالی ساعت یازده امروز بر ریاست امنیت ملی سمنگان «حملات استشهادی» را آغاز کرده است. ذبیح‌الله مجاهد، از سخن‌گویان گروه طالبان ادعا کرده است در حدود ۷۰ کارمند امنیت ملی کشته و زخمی شده‌اند.

این نخستین باری نیست که طالبان پس از امضای توافق‌نامه‌ی صلح با امریکا، مراکز بزرگ نظامی در داخل بزرگ‌شهرها را هدف قرار می‌دهد، در حالی که مطابق این توافق‌نامه، طالبان پذیرفته‌اند که به مراکز نظامی در داخل شهرهای بزرگ حمله نمی‌کنند.

در بیست‌وپنجم ثور سال جاری نیز یک موتر بمب‌گذاری‌شده‌ی طالبان در نزدیکی ساختمان «حفظ تأسیسات» ارتش در مربوطات حوزه‌ی اول شهر گردیز، مرکز پکتیا منفجر شد. در این حمله‌ی موتربمب، پنج نفر کشته و ۲۹ نفر زخمی شدند.

چهار روز پس از آن، در حمله‌ی موتربمب طالبان بر ساختمان قطعه‌ی ویژه‌ی «۷۰۳» ریاست امنیت ملی در شهر غزنی نیز نُه نفر کشته و ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *