نشست وزیر صحت با وزارت حج و اوقاف و والی هرات

عثمانی: شیوع کرونا در هرات سیر صعودی دارد

اطلاعات روز: احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه‌ی کشور می‌گوید که شیوع ویروس کرونا در ولایت هرات سیر صعودی دارد.

وزارت صحت عامه با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای عثمانی این گفته‌ها را دیروز (دوشنبه، 6 اسد) در یک کنفرانس ویدیویی با امین‌الدین مظفری، معین مسلکی وزارت حج و اوقاف، لطیف محمود، رییس مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، سیدوحید قتالی، والی هرات و عبدالحیکم تمنا، رییس صحت عامه‌ی این ولایت مطرح کرده است.

به نقل از خبرنامه، او گفته است: «نتیجه‌ی واقعات آزمایش‌شده در روزهای اخیر در این ولایت (هرات) نشان می‌دهد که این ویروس در این ولایت سیر صعودی داشته است.»

در همین حال، سرپرست وزارت صحت عامه از مسئولان محلی در هرات خواسته است که برنامه‌های آگاهی‌دهی را در این ولایت تقویت کنند تا سطح آگاهی‌دهی مردم در راستای پیش‌گیری از این ویروس و رعایت رهنودهای صحی بلند برده شود.

او همچنان از آمادگی‌های این وزارت برای تجهیز بیشتر مراکز صحی در هرات خبر داده است.

از سویی هم، احمدجواد عثمانی در بخشی از گفته‌های خود از احتمال افزایش موارد ویروس «سی‌سی‌اچ‌اف» یا تب خون‌دهنده‌ی کانگو در جریان روزهای عید «قربان» ابراز نگرانی کرده و آن را یک تهدید صحی خوانده است.

آقای عثمانی تأکید کرده است که شهروندان باید هنگام ذبح حیوانات به توصیه‌های صحی وزارت صحت عامه توجه کنند.

در همین حال، والی هرات در این کنفرانس ویدیویی گفته است که حکومت محلی در بخش آگاهی‌دهی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق رسانه‌ها، مساجد و جامعه‌ی مدنی آمادگی کامل دارد.

همچنان معین مسلکی وزارت حج و اوقاف نیز گفته است که این وزارت آماده است تا سکتور صحت را در امر اطلاع‌رسانی برای جلوگیری از شیوع کرونا همکاری کند.

این درحالی است که تاکنون پنج‌هزار و 464 مورد مبتلا شناسایی شده است. از مجموع مبتلایان این موارد، 170 نفر جان باخته و چهارهزار و 315 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *