کمیسیون مستقل انتخابات

کمیسیون مستقل انتخابات از چند ماه به این طرف سخن‌گو ندارد

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از چند ماه به این طرف سخن‌گو ندارد و کسی نیست که با رسانه‌ها صحبت کند. سخن‌گویان قبلی این کمیسیون با رهبری کمیسیون جنجال دارد و پنج ماه می‌شود که معاش آنان پرداخت نشده است. 

یکی از سخن‌گویان سابق کمیسیون مستقل انتخابات در صحبت با اطلاعات روز می‌گوید که از مدتی به این سو کمیسیون سخن‌گو ندارد و حکم تقرر سخن‌گویان از سوی رییس‌جمهور امضا نشده است.

همچنان یکی دیگر از سخن‌گویان سابق کمیسیون مستقل انتخابات به اطلاعات روز می‌گوید که از پنج ماه به این طرف معاش آنان از سوی رهبری کمیسیون پرداخت نشده است. به گفته‌ی او، معاش آنان حواله شده، اما رهبری کمیسیون انتخابات معاش آنان را پرداخت نمی‌کند، از همین رو سخن‌گویان با رسانه‌ها صحبت نمی‌کنند.

قبلاً عبدالعزیز ابراهیمی، علی افتخاری، شیما علم سروش، ذبیح‌الله سادات و میرزا محمد حق‌پرست سخن‌گویان کمیسیون مستقل انتخابات بودند.

حبیب‌الله رحمن ننگ، رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که سخن‌گویان کمیسیون قبلاً قراردادی بود، برای سال 1399 خورشیدی قرارداد آنان یک بار از سوی ریاست‌جمهوری منظور شد، اما وزارت مالیه به‌دلیل تغییر در کود بودجه قرارداد آنان را رد کرد.

آقای ننگ می‌افزاید که در حال حاضر پیشنهاد تقرر آنان به ریاست‌جمهوری فرستاده شده و کمیسیون منتظر حکم تقرر آنان است که پس از منظوری ریاست‌جمهوری، معاش آنان از ماه حمل به بعد پرداخت می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *