اطلاعات روز: مسئولان محلی در ولایت بدخشان تأیید میکنند که در نتیجهی حملات جنگجویان گروه طالبان در ولسوالی خاش و شهر فیضآباد، مرکز این ولایت چهار نیروی دولتی کشته شدهاند.
نیکمحمد نظری، سخنگوی والی بدخشان به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگجویان طالبان این حملاتشان را شب گذشته (جمعه، ۳۱ اسد) در منطقهی «یفتل بالا»ی شهر فیضآباد و بخشیهایی از ولسوالی خاش راهاندازی کردهاند.
آقای نظری افزود که این کشتهشدگان نیروهای دولتی شامل دو نیروی ارتش منطقوی و دو نیروی خیزش مردمی اند.
از سویی هم، او افزود که در جریان درگیریها در این حملات طالبان، چهار جنگجوی این گروه کشته شدهاند. همچنان شش جنگجوی دیگر این گروه در این درگیریها زخمی شدهاند.
گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته است.
ولایت بدخشان در شمالشرق کشور از ولایتهای ناامن است که جنگجویان گروه طالبان در بخشهایی از این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند.