اکمل سمسور، سخن‌گوی وزارت صحت عامه

وزارت صحت عامه از احتمال موج دوم کرونا در فصل سرما هشدار داد

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرد که در فصل سرما احتمال آغاز موج دوم ویروس کرونا در جهان از جمله در افغانستان وجود دارد.

اکمل سمسور، سخن‌گوی وزارت صحت عامه که امروز (چهارشنبه، ۱۹ سنبله) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، از افراد در معرض خطر از جمله بزرگسالان، افراد مبتلا به مریضی شکر و افراد دارای فشار خون بالا خواست که واکسن خزانی انفولانزا را دریافت کنند.

آقای سمسور همچنان گفت که میزان ثبت موارد مثبت کرونا در جریان هفته‌ی سی‌وپنجم شیوع این ویروس به ده درصد کاهش یافته است. میزان ثبت موارد مثبت کرونا در هفته‌ی سی‌وچهارم، ۱۲ درصد اعلام شده بود.

سمسور با اشاره به آغاز درس‌های دانشگاه‌ها و مکاتب، از دانشجویان، دانش‌آموزان، استادان و شهروندان کشور خواست که اصول بهداشتی را رعایت کرده و در مکان‌های عام از ماسک استفاده کنند.

آقای سمسور همچنان از از شهروندان خواست که فاصله‌ی اجتماعی را حفظ و از دست دادن و روبوسی خودداری کنند تا میزان ثبت موارد مثبت کرونا در کشور کاهش یابد.

از زمان شیوع ویروس کرونا در افغانستان، تا کنون ۳۸ هزار و ۵۴۴ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. از این میان، ۳۰ هزار و ۴۵ نفر بهبود یافته و یک‌هزار و ۴۲۰ نفر دیگر جان داده‌اند.

آمارهای وزارت صحت نشان می‌دهد که در مجموع ۸۱ درصد افراد مبتلا به کرونا در کشور بهبود یافته و تنها ۳.۷ درصد جان داده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *