شاگردان مکتب

درس‌های حضوری صنف‌های اول تا دهم مکاتب دولتی در ۱۲ میزان آغاز می‌شود

اطلاعات روز: کابینه‌ی جمهوری اسلامی افغانستان در نشست روز دوشنبه (۷ میزان) خود تقاضای وزارت‌های صحت عامه و معارف مبنی بر آغاز درس‌های حضوری صنف‌های اول الی دهم مکاتب دولتی را تأیید کرده است.

براساس فیصله‌ی کابینه، قرار است درس‌های حضور صنف‌های اول الی دهم مکاتب دولتی از روز شنبه هفته‌ی آینده (۱۲ میزان) در کابل و ولایات آغاز شود.

درس‌های حضوری صنف‌های اولی الی دوازدهم مکاتب خصوصی و صنف‌های یازدهم و دوازدهم مکاتب دولتی براساس فیصله‌ی تاریخ بیستم اسد کابینه‌ی کشور، در اول سنبله آغاز شد.

چند روز پس از آن، سرپرست وزارت معارف در نشستی در کابل گفت در صورتی که طی یک ماه از زمان آغاز درس‌های حضوری، موارد مثبت کرونا در مکاتب به ثبت نرسد، روی بازگشایی مکاتب به‌روی دانش‌آموزان پایین‌تر از صنف یازدهم مکاتب نیز کار خواهند کرد.

مکاتب دولتی و خصوصی در افغانستان با شیوع ویروس کرونا در این کشور تعطیل شده بود. در برخی از مکاتب خصوصی درس‌ها به‌صورت آنلاین ادامه یافت. وزارت معارف خطاب به دانش‌آموزان مکاتب خصوصی گفته‌اند که فیس پنج ماه دوره‌ی قرنطین را ۵۰ درصد پرداخت کنند.

دیدگاه‌های شما
  1. سلام مجتبی هستم یکی از دانش آموزان من نیز در فکر ام که از وزارت معارف تقاضا دارم که مکاتب صنوف اول الی دوازده هم سال ۱۳۹۹ را به طور مکمل رخصت و در سال ۱۴۰۰به پلان های جدید شروع و به طور کامل تدریسات صورت گیرد امید که مشوره بنده را اجراعات نمایید تشکر

  2. با عرض سلام:
    طوریکه دیده میشود وزارت محترم صحت عامه ازیک طرف از دور دوم شیوع ویروس کرونا به مردم هشدار میدهد و از طرف دیگر مکاتب صنوف پایین را یعنی صنوف اول الی دهم را مشترک با وزارت معارف تائید و شروع میکند نمی دانم کار چی است آیا ویروس است یا خیر؟
    پیشنهاد بنده این است :
    چون هوا در کابل و مناطق سردسیر روبه سرد شدن است و امکان شیوع مرض به اطفال بیشتر است همچنان وقت هم کم است (میزان عقرب و قوس) .
    بناً از مقامات محترم وزارت صحت عامه و وزارت معارف تقاضا میگردد تا همین سال 1399را مکمل رخصت و در سال 1400 با پلانهای جدید خویش تمام مکاتب را ( اول الی دوازده ) را شروع نمایند. امید در این زمینه توجه گردد .
    تشکر

    1. کاملا درست فرمودید من هم یکی از شاگرد های مکاتب دولتی هستم هیچ نکات بهداشتی در میان بزرگ سالان نیست خوب نونهالان و کودکان چگونه این بهداشت ها را رعایت میتوانند خواهش من نیز همین است لطفا این کار را انجام ندهید اگر نه بسیاری زیاد مردم به این ویروس مبتلا خواهند شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *