16 تن در حمله‌ی انتحاری در پروان کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت پروان می‌گویند، در یک حمله‌ی انتحاری در ولسوالی بگرام این ولایت دست‌کم 16 تن کشته شده‌اند. وحید صدیقی، سخن‌گوی والی پروان گفته است، یک فرد انتحاری به روز سه‌شنبه، 17 سرطان مواد انفجاری حاملش را در مقابل شفاخانه‌ی قندور در مربوطات ولسوالی بگرام انفجار داده است.

او می‌گوید که در این رویداد 10 فرد ملکی، دو سرباز پولیس و ۴ سرباز خارجی کشته شده‌اند. سربازان خارجی از کشور چِک بوده‌اند. صدیقی گفته است، حین بازدید سربازان چک از شفاخانه‌ی قلندر، حمله انتحاری رخ داده است. آیساف نیز با نشر خبرنامه‌ا‌ی، کشته شدن چهار سرباز خارجی را در بگرام تأیید کرده است.

طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته و ادعا کرده که در آن ١٥ سرباز خارجى کشته و زخمی شده‌اند. رییس جمهور کرزی حمله‌ی انتحاری ولسوالی بگرام ولایت پروان را محکوم کرد. دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری بعد از وقوع رویداد یاد شده با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد، بر اثر یک حمله‌ی انتحاری در نزدیکی یک شفاخانه در قریه‌ی قلندر‌خیل ولسوالی بگرام ولایت پروان، 6 فرد ملکی کشته و ۸ تن دیگر زخمی شدند.

براساس خبرنامه، در میان کشته و زخمی شدگان کودکان نیز شامل اند. حامد کرزی این حمله را محکوم کرده و گفته است، هدف قرار دادن افراد بی‌گناه، به‌خصوص اطفال معصوم، یک عمل نابخشودنی و خلاف تمامی ارزش‌های دینی و انسانی است. به گفته‌ی او، چنین حملاتی به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست.

رییس جمهور کرزی ضمن یادآوری از حادثه‌ی تروریستی روز دوشنبه قندوز که در آن نیز شماری از افراد ملکی و اطفال کشته شدند، گفته است، طالبان حتا در ماه مبارک رمضان از ریختن خون بی‌گناهان دست بر‌نداشته و نشان دادند که هیچ ارزشی به زندگی انسان‌ها قایل نیستند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *