اسلم فاروقی، رهبر شاخه خراسان داعش

اشرف غنی رهبر شاخه‌ی خراسان داعش را به‌عنوان رشوت به «آی‌اس‌آی» آزاد می‌کند

رحمت‌الله نبیل:

رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی می‌گوید که رییس‌جمهور اشرف غنی اسلم فاروقی، رهبر شاخه‌ی خراسان گروه داعش و صدها تروریست پاکستانی را به‌عنوان رشوت به «آی‌اس‌آی» آزاد می‌کند.

آقای نبیل امروز (دوشنبه، ۳ قوس) در تویتی این اظهارات را در واکنش به فرمان رییس‌جمهور غنی مبنی بر رهایی زندانیان پاکستانی مطرح کرده است. نبیل گفته است که صدها تروریست پاکستانی که قرار است آزاد شوند، هزاران تن از شهروندان افغان را به قتل رسانده‌اند.

عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی، رهبر شاخه‌ی خراسان گروه داعش در ماه حمل سال جاری خورشیدی بازداشت شد. او شهروند پاکستان است و قبلا درخواست پاکستان مبنی بر سپردن اسلم فاروقی به آن کشور از سوی افغانستان رد شده بود.

نبیل همچنان نوشته است: «متأسفانه علاوه بر طالبان، داکتر اشرف غنی جهت ابقایش در قدرت، به منبع ازدیاد مشکلات برای افغانستن تبدیل گردیده،‌ تا منبع کاهش مشکلات برای افغانستان.»

این درحالی است که رییس‌جمهور غنی اخیرا فرمان رهایی و عفو مجازات شماری از زندانیان پاکستان را امضا کرده است. هدف از این اقدام غنی، نشان دادن حسن نیت و تحکیم روابط دوستانه با پاکستان گفته شده است.

این فرمان یک روز پس از سفر عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان به کابل،‌ امضا شده است. عمران خان روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته به کابل آمد. او پس از دیدار با رییس‌جمهور غنی با او در یک نشست خبری مشترک ظاهر شد.

او گفت که به کابل آمده است تا اطمینان دهد که کشورش بیش از آنچه در توان دارد برای کاهش خشونت و برقراری آتش‌بس در افغانستان تلاش می‌کند.