ولسوالی جلریز میدان‌وردک

بیش از ۳۰ غیرنظامی ربوده‌شده توسط طالبان در میدان‌وردک هنوز رها نشده‌اند

با گذشت سه روز از ربوده‌شدن بیش از ۳۰ غیرنظامی توسط جنگ‌جویان گروه طالبان، مهدی راسخ، نماینده‌ی مردم ولایت میدان‌وردک در مجلس نمایندگان می‌گوید که این غیرنظامیان هنوز رها نشده‌اند.

آقای راسخ امروز (شنبه، ۸ قوس) در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که تلاش‌ها برای رهایی این افراد از نزد جنگ‌جویان گروه طالبان، توسط متنفذان قومی در میدان‌وردک جریان دارد.

او افزود: «از دو روز پیش به این سو یک هیأت تشکیل شده، اما این هیأت تاکنون موفق نشده که با طالبان دیدار و در مورد رهایی غیرنظامیان گفت‌وگو کند.»

جنگ‌جویان طالبان بیش از ۳۰ غیرنظامی را روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته (۵ قوس) از منطقه‌ی «سیاه‌پیاب» ولسوالی جلریز میدان‌وردک ربودند. این افراد از ولسوالی‌های حصه‌ی اول بهسود و سرچشمه‌ی این ولایت و ولایت بامیان به طرف کابل در حرکت بودند.

مهدی راسخ در آن هنگام گفته بود که این افراد توسط سیدتقی مشهور به «بچه‌ی سیدفروتن» که اخیرا به گروه طالبان پیوسته، ربوده شده‌اند.

آقای راسخ همچنان افزود که گروه طالبان چند روز قبل دو غیرنظامی دیگر را نیز از مربوطات ولسوالی جلریز ربوده بودند. این دو غیرنظامی نیز تاکنون از چنگ این گروه رها نشده‌اند.

گروه طالبان هنوز در این موارد چیزی نگفته است.

ولایت میدان‌وردک در جنوب کابل از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی جلریز حضور و فعالیت گسترده دارند.