تفاهم‌نامه‌ی ارتقای کیفیت و معيارهاى تعلیمی مکاتب با آلمان امضا شد

اطلاعات روز:‌ وزارت معارف کشور با آلمان تفاهم‌نامه‌‌ای را برای ارتقای کیفیت و معیارهای تعلیمی تعدادی از مکبت‌های شهر کابل امضا کرد. فاروق ورک، وزیر این وزارت به روز سه‌شنبه هنگام امضای این قرارداد گفت، با عملی شدن این تفاهم‌نامه، سویه‌ی تعلیمی سه مکتب در کابل با معیارهای بین‌المللی برابر می‌شود.

این تفاهم بین وزیر معارف و اداره‌ی انکشاف بین‌المللی آلمان به ارزش ده میلیون یورو به هدف ارتقای کیفیت و معیار‌های تعلیمی لیسه‌های عالی امانی، جمهوریت و عایشه‌ی درانی کابل به امضا رسید. وردک می‌گوید، سه مکتب یاد شده از لحاظ سویه و شیوه‌های تدریس در سطح کشور و منطقه به مکتب‌های بی‌نظیر تبدیل می‌شوند.

او می‌گوید که براساس تفاهم‌نامه‌ی امضا شده، معیار تدریس مکتب‌های امانی، جمهوریت و عایشه‌ی درانی تغییر می‌کند. وردک افزود، شاگردان ممتاز صنوف چهارم مکتب‌های شهر کابل و صنوف هفتم مکتب‌های ولایت‌های کشور در این سه مکتب جذب می‌شوند. او گفت، نصاب تعلیمی در این سه مکتب مطابق نصاب بین‌المللی ارتقا می‌یابد و در بخش آموزش‌های تخصصی معلمان افغان و استادان جرمنی توظیف می‌شوند.

در همین حال، مارتین جاگر، سفیر آلمان در کابل گفت که با عملی شدن این تفاهم‌نامه، معارف افغانستان رشد چشم‌گیری خواهد کرد. او می‌گوید، برای  فارغان این سه لیسه زمینه‌ی جذب در دانشگاه‌های بین‌المللی فراهم می‌شود. فعلاً لیسه‌های امانی، جمهوریت و عایشه‌ی درانی کابل نزدیک به 6400 دانش‌آموز دارند و 40 درصد آنان را دختران تشکیل می‌دهند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *