وزارت معارف

در مناطقی که مکتب نیست، از مساجد به‌عنوان آموزشگاه استفاده می‌کنیم

وزارت معارف:

به دنبال خبرساز شدن طرح وزارت معارف مبنی بر انتقال صنف‌های اول تا سوم مکاتب به مساجد، اکنون این وزارت می‌گوید تنها در مناطقی که مکتب وجود نداشته باشد، از مساجد به‌عنوان مکان آموزشی استفاده می‌شود.

نجیبه آرین، سخن‌گوی وزارت معارف امروز (یک‌شنبه، ۱۶ قوس) در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت در مناطقی که از مسجد به‌عنوان مکان آموزشی استفاده شود، نصاب آموزشی وزارت معارف تطبیق می‌شود.

او توضیح داد که این طرح وزارت معارف در مناطق و روستاهای دوردست که با کمبود مکتب مواجه هستند و کودکان خُردسال نمی‌توانند فاصله‌های دور را طی کنند، تطبیق می‌شود.

وزارت معارف پیشتر در خبرنامه‌ای گفته بود که مساجد را در ایکو سیستم آموزشی (چرخه‌ی آموزشی) شامل کرده است که براساس آن تمام دانش‌آموزان، صنف‌های اول تا سوم را در مسجدهای محل سکونت‌شان فرا می‌گیرند.

اکنون سخن‌گوی این وزارت با اصلاح خبر قبلی، می‌گوید در مناطقی که مکاتب وجود داشته باشد، دانش‌آموزان صنف‌های اول تا سوم می‌توانند به مکتب بروند و ملزم به رفتن به مسجد نیستند.

در خبرنامه‌ی قبلی وزارت معارف آمده بود که در سه سال نخست آموزش و پرورش، رفتن به مسجد یک هویت قوی اسلامی را در دانش‌آموزان ایجاد و پرورش خواهد داد و محوریت اسلام را برای دانش‌آموزان برجسته خواهد کرد.

وزارت معارف همچنان گفته بود که این وزارت ساختارش را تغییر داده تا اسلام جایگاه محوری را در سیستم آموزش و پرورش داشته باشد. به گفته‌ی این وزارت، این یک تغییر مهم و بزرگ است که یک برنامه‌ی عاقلانه و تطبیق تدریجی و گام به گام را ایجاب می‌کند.