اولویت‌دهی به آموزگاران در تطبیق واکسین کرونا

در روند تطبیق واکسین کرونا به آموزگاران اولویت داده شود

اداره‌ی حمایت از کودکان سازمان ملل:

اداره‌ی حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید که پس از واکسین‌شدن کارکنان صحی خط مقدم مبارزه با کرونا و افراد در معرض خطر شدید ابتلا به کووید۱۹، در تطبیق واکسین کرونا باید به آموزگاران اولویت داده شود.

هنریتا فور، رییس اجرایی یونیسف امروز (سه‌شنبه، ۲۵ قوس) در بیانیه‌ای گفته است که همه‌گیری کووید۱۹ صدمه‌های بزرگی به آموزش کودکان در سراسر جهان وارد کرده است. او واکسین کردن آموزگاران را یک گام حیاتی در بازگشت به مسیر پیشرفت عنوان کرده است.

در این بیانیه همچنان آمده است که بسته شدن سرتاسری مکاتب در اواخر ماه اپریل سال جاری میلادی روند آموزش تقریبا ۹۰ درصد دانش‌آموزان را در جهان مختل ساخته است.

هرچند براساس این بیانیه، این رقم از آن زمان تاکنون کاهش یافته است، اما هنوز این فرضیه اثبات‌نشده وجود دارد که بستن مکاتب می‌تواند شیوع مریضی کووید۱۹ را کُند کند.

همچنان گفته شده است که از اول ماه دسامبر، صنف‌های درسی برای تقریبا یک نفر از هر پنج کودک مکتبی در سراسر جهان (۳۲۰ میلیون کودک) بسته شده است.

هنریتا فور در این بیانیه گفته است که واکسین کردن آموزگاران، آنان را در برابر ویروس کرونا محافظت کرده و امکان تدریس حضوری را برای‌شان فراهم می‌کند تا در نهایت مکاتب بسته نشود.

او افزوده است: «درحالی‌که تصمیم نهایی در مورد تخصیص‌بندی و توزیع واکسین توسط دولت‌ها گرفته می‌شود، به درازا کشانده شدنِ مسأله‌ی محرومیت از تعلیم و یا صدمه به آموزش، به نوبه‌ی خود دارای پیامدها و عواقب شدید به‌ویژه برای افرادی است که بیشتر در انزوا هستند.»

به گفته‌ی او، کودکان به هر اندازه‌ای که از مکتب دور شوند، احتمال برگشت آنان به مکتب کم‌تر و ادامه‌دادن کار برای والدین‌شان نیز دشوارتر خواهد بود.