سفر ملا برادر به پاکستان

سفر ملا برادر به پاکستان در مشورت با دولت افغانستان انجام شده است

وزارت خارجه:

یک روز پس از سفر ملا برادر، معاون سیاسی و رییس دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر به پاکستان، وزارت امور خارجه‌ی کشور می‌گوید که این سفر ملا برادر در مشورت با دولت جمهوری اسلامی افغانستان صورت گرفته است.

وزارت خارجه امروز (چهارشنبه، ۲۶ قوس) با نشر خبرنامه‌ای گفته است: «دیدار هیأت طالبان از اسلام‌آباد در مشورت با دولت جمهوری اسلامی افغانستان و در نتیجه‌ی سفر عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان به افغانستان انجام یافته است.»

در اعلامیه تأکید شده است که این سفر هیأت کمیسیون سیاسی طالبان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت روند صلح و آشتی ملی در افغانستان می‌باشد. وزارت خارجه افزوده است که دولت افغانستان از این تلاش‌ها قدردانی می‌کند.

این وزارت گفته که افغانستان امیدوار است تا سفر این هیأت طالبان به پاکستان به مثابه گام‌های عملی و سازنده در راستای تحقق‌بخشیدن به «اهداف مورد نظر» مفید واقع شود.

در اعلامیه تأکید شده است که دولت «توقعات برحق» مردم افغانستان را با دولت پاکستان در میان گذاشته و بر اهمیت کاهش فوری خشونت‌ها، تأمین آتش‌بس فراگیر و رسیدن به صلح پایدار از طریق مذاکرات سازنده تأکید می‌کند.

همچنان وزارت خارجه گفته است که کابل تلاش‌های اسلام‌آباد را در راستای تأمین صلح پایدار در افغانستان به دیده‌ی قدر می‌نگرد.

معاون سیاسی و رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۵ قوس) در رأس هیأتی از این گروه به پاکستان رفته است. محمدنعیم، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در رشته‌تویتی گفته است که این سفر به دعوت رسمی مقام‌های پاکستان صورت گرفته است.

محمدنعیم همچنان گفته است که ملا برادر قرار است در جریان این سفر با نخست‌وزیر و شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پاکستان در اسلام‌آباد دیدار کند.