شهر غزنی

سه سرباز یک پاسگاه پولیس در شهر غزنی ناپدید شدند

فرماندهی پولیس غزنی تأیید می‌کند که شش نیروی یک پاسگاه پولیس در شهر غزنی به‌دلایل «نامعلوم» پاسگاه‌شان را ترک کرده و سه نفر آنان ناپدید شده‌اند.

احمدخان سیرت، سخن‌گوی فرماندهی پولیس غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفت که این افراد در ساحه‌ی «کوتل روضه»‌ی شهر غزنی مستقر بوده و شب گذشته پاسگاه شان را ترک کرده‌اند.

آقای سیرت افزود که این افراد بدون هیچ‌گونه درگیری و دلیلی شب‌هنگام به‌گونه‌ی «خودسر» وظیفه را ترک کرده‌اند. به گفته‌ی او، سه نفر آنان به مرکز شهر غزنی آمده و سه نفر دیگر آنان با سلاح‌های دست‌داشته‌ی‌شان ناپدید شده‌اند.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس غزنی تأکید کرد نیروهایی که در شهر غزنی آمده بودند، بازداشت شده و هم‌اکنون در بازداشتگاه پولیس به‌سر می‌برند. او گفت که تحقیقات جدی از آنان جریان دارد.

از سویی هم، احمدخان سیرت گفت که هم‌اکنون در این پاسگاه نیروهای جدید اعزام شده‌اند.

در همین حال، گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این پاسگاه در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویانش سقوط کرده است. این گروه افزوده است که جنگ‌جویانش چهار سرباز مستقر در این پاسگاه را نیز با خودشان برده‌اند.

اما احمدخان سیرت این ادعای گروه طالبان را بی‌بنیاد خواند و تأکید کرد که هیچ گونه درگیری در این ساحه صورت نگرفته است.

ولایت غزنی در جنوب‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان طالبان در بخش‌هایی از این ولایت به‌شمول شهر غزنی حضور و فعالیت گسترده دارند.