عزت‌الله بیک

شورای امنیت ملی برای بررسی کشته‌شدن یک عضو شورای ولایتی غور هیأت اعزام می‌کند

دفتر شورای امنیت ملی کشور می‌گوید که یک هیأت به‌خاطر بررسی همه‌جانبه و روشن شدن ابعاد رویداد کشته‌شدن عزت‌الله بیک، عضو شورای ولایتی غور و یک نیروی امنیت ملی، به شهر فیروزکوه اعزام می‌شود.

در اعلامیه‌ی دفتر شورای امنیت ملی آمده است که این هیأت براساس حکم رییس‌جمهور اشرف غنی تعیین شده و ریاست آن را محمدحمید طهماسی، سرمفتش نظامی این دفتر در امور سرقوماندانی اعلی قوای مسلح بر عهده دارد.

دفتر شورای امنیت ملی از ساکنان غور خواسته است که خون‌سردی‌شان را حفظ کرده و در بررسی این قضیه با هیأت اعزامی از کابل، همکاری کنند.

عزت‌الله بیک، عضو شورای ولایتی غور روز گذشته (پنج‌شنبه، ۲۵ جدی) در درگیری با نیروهای امنیت ملی در شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت کشته شد.

ریاست عمومی امنیت ملی در خبرنامه‌ای گفته است که او در درگیری با نیروهای قطعه ویژه‌ی امنیت ملی پس از آن کشته شده که به‌جای «تسلیم‌شدن»، اقدام به تیراندازی بر این نیروها کرده است.

امنیت ملی گفته است که عزت‌الله بیک در قضایای مختلف تروریستی از جمله ترورهای زنجیره‌ای و هدفمند، تجهیز و تمویل گروه طالبان، انتقال سلاح‌های پیشرفته‌ی نوع «بزبزک» به طالبان و آموزش ماین‌های مقناطیسی دخیل بوده است.

طبق خبرنامه‌ی امنیت ملی، این عضو شورای ولایتی غور به همکاری با گروه طالبان و تمویل و تجهیز این گروه برای از بین بردن مخالفان داخلی خود متهم بوده است.

در خبرنامه آمده است: «این عضو شورای ولایتی به دلیل اختلافات ذات‌البینی، دستور ترور وکیل عبدالرحمان عطشان معاون شورای ولایتی غور، وکیل رضازاده عضو شورای ولایتی غور و بسم‌الله ایماق خبرنگار صدای غور را داده بود. این ترورهای توسط حلقه‌ی اطرافیان نام‌برده و گروه تروریستی طالبان انجام شد.»

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد، از سخن‌گویان گروه طالبان در صحبت با روزنامه اطلاعات روز، ادعای ارتباط عزت‌الله بیک با این گروه را رد کرده و می‌گوید که امنیت ملی می‌خواهد جنگی را که با عضو شورای ولایتی داشت، به بهانه‌های مختلف توجیه کند.