تماس تلفنی اشرف غنی با نخست‌وزیر استرالیا

رییس‌جمهور غنی با نخست‌وزیر استرالیا در مورد صلح افغانستان تلفنی صحبت کرد

ارگ ریاست‌جمهوری کشور از صحبت تلفنی رییس‌جمهور اشرف غنی با سکات موریسن، نخست‌وزیر استرالیا خبر داده است.

در خبرنامه‌ی ارگ آمده است که این تماس تلفنی قبل از ظهر امروز (دوشنبه، ۲۹ جدی) انجام شده است.

به نقل از خبرنامه، دو طرف در مورد روابط دوامدار افغانستان و استرالیا و روند صلح افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده و خشونت جاری از سوی طالبان را در افغانستان نیز مردود دانسته‌اند.

نخست‌وزیر استرالیا در این تماس تلفنی گفته است که طالبان باید آتش‌بس را که خواست برحق مردم افغانستان است، بپذیرند. سکات موریسن قتل‌های هدفمند در افغانستان را نیز محکوم کرده است.

او در بخشی از صحبت‌هایش گفته است که کشورش از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها که در آن ارزش‌ها و دست‌آوردهای دو دهه گذشته حفظ و تقویت شود، حمایت می‌کند.

طبق خبرنامه‌ی ارگ، رییس‌جمهور غنی در این صحبت تلفنی، از کمک‌های استرالیا به افغانستان در عرصه‌های مختلف و حمایت آن کشور از روند صلح افغانستان تشکری کرده است.

مذاکرات صلح افغانستان با وجود این‌که وارد مرحله‌ی دوم آن شده، اما هیأت‌های جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان تا کنون نتوانسته‌اند روی آجندای مذاکرات به توافق برسند.

روز گذشته، محمدمعصوم استانکزی، رییس هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان در دومین نشست آنلاین زیر عنوان «تقویت اجماع در حمایت از روند صلح افغانستان» گفته بود که بحث روی تقسیم‌بندی آجندای صلح ادامه دارد و تا پایان هفته بحث‌های جدی با هیأت طالبان درباره‌ی موضوعات مورد توافق آغاز می‌شود.