پولیس کابل یک مستری را به اتهام جاسازی ماین در موترهای دولتی بازداشت کرد

وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرد که پولیس یک تخنیک‌کار یا مستری موتر را که به موترهای دولتی ماین جابه‌جا می‌کرد، بازداشت کرده است.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله یک‌شنبه شب (۵ دلو) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک رسمی خود نوشته است که پولیس این مستری را در ساحه‌ی سیاه‌سنگ حوزه‌ی هشتم امنیتی شهر کابل بازداشت کرده است.

آقای آرین همچنان گفته است که شیوه‌ی جاسازی ماین در موترهای دولتی توسط مستری‌های موتر شیوه‌ای است که از سوی طالبان برای هدف قراردادن مردم انتخاب شده است.

آرین از شهروندان کابل خواسته است هر زمانی‌که موترشان را برای چک و ترمیم به مستری‌خانه توقف می‌دهد، متوجه باشند. او تأکید کرده است: «دشمن از راه‌های مختلف برای هدف‌قراردادن مردم استفاده می‌کند.»

به گفته‌ی سخن‌گوی وزارت داخله، پیش از این نیز «تروریستان» به لباس نانوا، راننده‌ی موتر لینی، تاکسی‌ران و کراچی‌وان تشخیص شده است. او در عین حال از مردم خواسته است در صورتی که با چنین افراد مواجه می‌شوند، به نیروهای امنیتی اطلاع بدهند.

روز گذشته امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری نیز در هشتادوسومین یادداشت جلسات شش‌ونیم صبح خود نوشته بود: «روند بمب‌گذاری‌های کورکورانه در میان موترهای مسافربری مسیر موزیم کابل الی کوته سنگی نشان می‌دهد که یک هسته فتنه و تروریست مربوط به طالبان داعشی در این ساحه فعالیت دارد.»

آقای صالح از شهروندان کابل خواسته بود که متوجه مسایل امنیتی‌شان باشند، تکسی‌ران‌ها موترهای خود را چک کنند و مسافران متوجه شخص کنار خود باشند که چیزی را جابه‌جا نکنند.

این درحالی است که اخیرا ترورهای هدفمند و انفجار ماین‌های مقناطیسی در شهر کابل افزایش یافته است. در آخرین مورد، صبح امروز موتر حامل کارمندان بانک مرکزی افغانستان در مربوطات ناحیه‌ی هشتم شهر کابل هدف انفجار ماین قرار گرفت که در نتیجه یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

مسئولیت هیچ از این انفجارها را فرد یا گروهی بر عهده نمی‌گیرد، اما مقام‌های دولتی طالبان را مسئول می‌دانند.