یونیسف

مسئول تیم فلج کودکان یونیسف از افغانستان اخراج شد

رییس‌جمهور اشرف غنی محمد محمدی، مسئول تیم فلج کودکان اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان را از این کشور اخراج کرده است. به نقل از منابع معتبر در ارگ ریاست‌جمهوری، آقای محمدی امروز افغانستان را ترک کرده است.

دواخان مینه‌پال، معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری به روزنامه اطلاعات روز گفت که به‌خاطر نبود شفافیت در کارهای این نهاد، محمد محمدی از افغانستان اخراج شده است.

منابع همچنان به روزنامه اطلاعات روز می‌گویند که اختصاص معاشات بلند برای کارمندان تیم فلج اطفال و گزارش ندادن از مصرف پول به دولت افغانستان از دلایل اخراج محمد محمدی از افغانستان بوده است.

به گفته‌ی این منابع، این بخش ۲۲ میلیون دالر را برای آگاهی‌دهی در مورد فلج کودکان اختصاص داده بود، درحالی که از آن به دولت افغانستان هیچ گزارشی ارائه نکرده است.

اطلاعات روز تلاش کرد که از اداره یونیسف در افغانستان نیز معلومات بگیرد، اما مسئولان این اداره گفتند که در حال حاضر روی یک اعلامیه در این مورد کار می‌کنند و تا ساعاتی دیگر به رسانه‌ها وضاحت می‌دهند.

مسئول تیم فلج کودکان یونیسف درحالی از افغانستان اخراج شده است که در جریان سال ۲۰۲۰ میلادی میزان ابتلای کودکان به فلج کودکان در مقایسه به سال ۲۰۱۹ میلادی دو برابر افزایش یافته است.

در جریان سال ۲۰۲۰ میلادی نزدیک به ۶۰ مورد مثبت پولیو در افغانستان به ثبت رسیده است.