بامیان

یک کندک ارتش در بامیان ایجاد می‌شود

دفتر مطبوعاتی والی بامیان اعلام کرد که محمدیاسین ضیاء، رییس ستاد ارتش کشور گفته است که به‌زودی یک کندک ارتش با ظرفیت ۵۰۰ نفر در این ولایت ایجاد می‌شود.

در اعلامیه‌ی دفتر والی بامیان که امروز (چهارشنبه، ۱۵ دلو) منتشر شده، آمده است که آقای ضیاء این اظهارات را در سفر اخیرش به این ولایت مطرح کرده است.

لطیف عظیمی، سخن‌گوی والی بامیان نیز در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که رییس ستاد ارتش به تاریخ دوازدهم دلو به ولایت بامیان سفر کرده بود.

به نقل از اعلامیه، سید انور رحمتی، والی بامیان در دیدارش با رییس ستاد ارتش، پیشنهادات اداره محلی بامیان در مورد مسایل امنیتی و ایجاد یک کندک ارتش را مطرح کرده و گفته است که ایجاد این کندک در تأمین امنیت بامیان و ولایات همجوار مهم و ضروری است.

براساس معلومات دفتر مطبوعاتی والی بامیان، صبح امروز در جلسه‌ی کمیته امنیتی بامیان فیصله شده است تا پیشنهاد ایجاد کندک ارتش طبق هدایت رییس ستاد ارتش ترتیب و از طریق مراجع مربوطه اقدام و پیگیری شود.

ولایت بامیان در مرکز کشور موقعیت دارد. بخش‌هایی از این ولایت، از جمله ولسوالی شیبر در جریان سال جاری خورشیدی مورد حملات تهاجمی جنگ‌جویان گروه طالبان قرار گرفت.

از سوی هم، پس از دو انفجار خونین که در چهارم ماه قوس سال جاری در مرکز بامیان رخ داد، نگرانی‌ها از بدترشدن وضعیت امنیتی در این ولایت نیز افزایش یافته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *