قندوز

شورای ولایتی قندوز: ۱۶ نیروی امنیتی در حمله‌ی طالبان در خان‌آباد کشته شده‌اند

منابع محلی در ولایت قندوز می‌گویند که در پی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در مربوطات ولسوالی خان‌آباد این ولایت، ۱۶ نفر کشته شده‌اند.

محمدیوسف ایوبی، رییس شورای ولایتی قندوز به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله نیمه‌ی شب گذشته (پنج‌شنبه، ۱۶ دلو) صورت گرفته است.

آقای ایوبی همچنان گفت که در نتیجه‌ی این حمله، دو نیروی امنیتی زخمی و دو نیروی دیگر به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان اسیر شده‌اند.

به گفته‌ی او، کشته و زخمیان این حمله همه نیروهای تحت حمایت ریاست عمومی امنیت ملی اند. از این نیروها به نام نیروهای «قطعه مفرزه امنیت ملی» یاد می‌شود.

رییس شورای ولایتی قندوز گفت که جنگ‌جویان طالبان پس از کشتن این تعداد نیروهای امنیتی، تجهیزات جنگی‌شان را نیز با خود برده‌اند.

در همین حال، غلام ربانی ربانی، عضو دیگر شورای ولایتی قندوز نیز می‌گوید که این حمله در ساحه‌ی «تپه اختر» ولسوالی خان‌آباد صورت گرفته است. آقای ربانی کشته‌شدن ۱۶ نفر و زخمی شدن دو نفر را تأیید کرد.

مقام‌های محلی در قندوز تا کنون در این باره چیزی نگفته‌اند. سخن‌گوی پولیس قندوز نیز به دلیل این‌که این نیروها مربوط امنیت ملی می‌شوند، از اظهار نظر در این باره خودداری می‌کند.

گروه طالبان تا کنون در این باره اظهار نظر نکرده است.

ولایت قندوز در شمال‌شرق کشور موقعیت دارد. در بخش‌هایی از این ولایت ناامن، جنگ‌جویان گروه طالبان حضور و فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارند.

چهار روز پیش نیز چهار سرباز پولیس در حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان در مربوطات شهر قندوز کشته و دو سرباز دیگر زخمی شده بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *