برای بررسی فساد در فرماندهی پولیس هرات، هیأت توظیف شد

اطلاعات روز: به‌دنبال نشر گزارش‌هایی مبنی بر افزایش فساد اداری در فرماندهی پولیس هرات، وزارت امور داخله‌ی کشور اعلام کرد که برای بررسی این قضیه هیأت توظیف شده است. در خبرنامه‌ی ارسالی این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، در این مورد در نشستی در وزارت داخله بحث همه‌جانبه صورت گرفته است.

بر اساس خبرنامه، پس از بحث و رایزنی‌های زیاد، وزیر امور داخله هیأت بلند‌رتبه‌ای‌ را توظیف کرده تا چگونگی موضوع را به‌صورت جدی بررسی و به وقت معین گزارش کاری خود را ارائه کند. وزیر داخله گفته است که باید اقدام‌های لازم اصلاحی در پولیس ولایت هرات روی دست گرفته شود.

او هم‌چنان به فرماندهی پولیس غور دستور داده است که در مورد قتل 14 فرد ملکی در ولایت غور دقیق و همه‌جانبه تحقیق کند و عاملان این رویداد را هرچه زودتر بازداشت و به پنجه‌ی قانون بسپار‌د. سه روز پیش از عید، شماری از افراد طالبان 14 فرد ملکی، به‌شمول یک نو‌عروس و داماد را به جرم هزاره بودن‌ به رگبار تیر بستند.

این عمل طالبان واکنش‌های تند‌ شماری از شهروندان کشور را به‌دنبال داشت و پس از آن چندین راه‌پیمایی در کابل و شماری از ولایت‌های کشور بر ضد گروه طالبان راه‌اندزی شد. مردم، علمای دین، شماری از نمایندگان شورای ملی و فعالان مدنی این عمل طالبان را وحشیانه و بزدلانه خواندند و از حکومت خواستند که عاملان این رویداد را بازداشت کند.

در جریان سال‌های گذشته رویدادهای مشابه‌‌ در کشور صورت گرفته و اکثر عاملان آن بازداشت نشده‌اند. این بار نیز بعید است که حکومت بتواند عاملان رویدادهای خونین، از جمله پکتیکا و غور را بازداشت کند. این در حالی است که حکومت در جریان 13 سال گذشته شمار‌ زیادی از جنگ‌جویان و فرماندهان طالبان را از بازداشتگاه‌های کشور رها کرده است. آنان دوباره به خط جنگ برگشته و دست به کشتار افراد ملکی و نیروهای امنیتی زده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *