دره‌ی افغانیه‌ی کاپیسا

عملیات پاکسازی در «دره‌ی افغانیه»‌ی کاپیسا؛ ۳۰ جنگ‌جوی طالبان و القاعده کشته شدند

وزارت دفاع ملی می‌گوید که در نتیجه‌ی عملیات مشترک تصفیوی نیروهای دولتی در ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا، ۳۰ جنگ‌جوی گروه طالبان و شبکه‌ی القاعده کشته شده‌اند.

وزارت دفاع امروز (دوشنبه، ۱۱ حوت) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این عملیات در «دره‌ی افغانیه»‌ی ولسوالی نجراب توسط نیروهای دفاعی و امنیتی با حمایه‌ی نیروهای ویژه‌ی کماندوی ارتش و نیروهای هوایی راه‌اندازی شده است.

به نقل از خبرنامه، جنگ‌جویان کشته‌شده شامل ۱۴ عضو طالبان و ۱۶ عضو پاکستانی شبکه‌ی القاعده بوده‌اند.

این وزارت افزوده است که در جریان این عملیات، شش جنگ‌جوی دیگر این گروه‌ها نیز زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع افزوده است که در این عملیات، مقدار زیاد سلاح و مهمات آنان نیز تخریب شده است.

همچنان این وزارت گفته است که روستاهای حاجیان، خلیفه‌گان، ذاکرخیل کوچک و بداخیل دره‌ی افغانیه نیز از وجود جنگ‌جویان طالبان و القاعده پاکسازی شده است.

در همین حال، عبدالشایق شورش کوهستانی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کاپیسا گفته است که این عملیات روز گذشته در این روستاها راه‌اندازی شده است. به گفته‌ی او، تا حوالی ساعت ۳:۰۰ پس از چاشت روز گذشته در جریان درگیری‌ها ۲۸ جنگ‌جو کشته و ۱۶ جنگ‌جوی دیگر زخمی شده‌اند.

او همچنان افزوده است که یک جنگ‌جوی دیگر نیز بازداشت شده است.

همچنان به گفته‌ی او،‌ در نتیجه‌ی درگیری‌ها، یک نیروی امنیتی کشته و دو نیروی دیگر امنیتی زخمی شده‌اند.

پیشتر آقای کوهستانی گفته بود که عملیات برای پاکسازی دره‌ی افغانیه از وجود جنگ‌جویان طالبان از تاریخ ۱ حوت آغاز شده است. او افزوده بود که این عملیات تا پاکسازی کامل این منطقه از وجود جنگ‌جویان مخالف دولت ادامه خواهد داشت.

وزارت دفاع ملی نیز تأکید کرده است که عملیات تصفیوی در ساحه جریان دارد.

گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

ولایت کاپیسا در شمال کابل از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند. طالبان در این اواخر به حملات‌شان در این ولایت شدت بخشیده‌اند.