نشست مسکو برای صلح افغانستان

نمایندگان دولت افغانستان در نشست صلح مسکو شرکت می‌کنند

وزارت خارجه‌ی کشور می‌گوید که قرار است هیأتی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی افغانستان در نشست صلح مسکو شرکت کند.

حامد تهذیب، معاون سخن‌گوی وزارت خارجه امروز (جمعه، ۲۲ حوت) به روزنامه اطلاعات روز گفت که در حال حاضر رأی‌زنی‌ها در مورد این که چه کسانی به نمایندگی از دولت در نشست مسکو بروند، جریان دارد و به‌زودی نهایی خواهد شد.

آقای تهذیب همچنان گفت که دولت افغانستان از هر گونه تلاش کشورها برای سهم‌گیری حقیقی در راستای تأمین صلح پایدار و باعزت در افغانستان استقبال می‌کند.

او افزود که دولت افغانستان تلاش‌های تمام کشورها به‌شمول ایالات متحده‌ی امریکا، ترکیه و روسیه را در جهت تأمین صلح در افغانستان باارزش و بااهمیت می‌شمارد.

این درحالی است که قرار است در تاریخ ۱۸ ماه جاری میلادی (مارچ) نشستی در مورد صلح افغانستان در مسکو، پایتخت روسیه برگزار شود. محمدحنیف اتمر، وزیر خارجه‌ی کشور چند روز پیش در یک نشست خبری گفته بود که این نشست در حمایت از روند صلح افغانستان برگزار می‌شود.

براساس دعوت‌نامه‌ی روسیه، دو نفر به نمایندگی از حکومت، دو نفر به نمایندگی از شورای عالی مصالحه‌ی ملی، شش یا هفت نفر به نمایندگی از چهره‌ها و رهبران جریان‌های سیاسی و پنج نفر به نمایندگی از طالبان در این نشست دعوت شده‌اند. برخی از کشورهای منطه و امریکا نیز در این نشست دعوت شده‌اند.

نشست صلح مسکو درحالی قرار است برگزار شود که مذاکرات صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان از حدود دو ماه به این طرف به کُندی پیش می‌رود. در هفته‌های اخیر هیچ نشست رسمی میان دو طرف برگزار نشده و تنها گروه‌های تماس چند بار دیدار داشته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *