مسئول اتحادیه‌ی ژورنالیستان در بامیان توسط کارمندان رادیو و تلویزیون ملی لت‌وکوب شد

اتحادیه‌ی ملی ژورنالیستان افغانستان تأیید می‌کند که اسحاق اکرمی، مسئول این اتحادیه در ولایت بامیان توسط کارکنان اداری و تخنیکی رادیو و تلویزیون ملی لت‌وکوب شده است.

فهیم دشتی، رییس اجرایی اتحادیه‌ی ملی ژورنالیستان افغانستان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد قبل از چاشت امروز (شنبه، ۲۳ حوت) در شهر بامیان رخ داده است.

آقای دشتی افزود که اسحاق اکرمی هم‌اکنون در شفاخانه‌ای در بامیان بستری است و وضعیت صحی‌اش نیز خوب گزارش شده است.

او توضیح داد: «آقای اکرمی صبح در دفتر اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان در بامیان بوده است. شش یا هفت نفر از کارکنان اداری و تخنیکی تلویزیون ملی به دفتر آمده‌اند. ابتدا او را دو و دشنام داده، بعد با آقای اکرمی درگیر شده و او را لت‌وکوب کرده‌اند.»

در همین حال، رییس اتحادیه‌ی ژورنالیستان افغانستان گفت که این موضوع از سوی اسحاق اکرمی با فرماندهی پولیس بامیان نیز شریک شده، اما پولیس تاکنون در این مورد اقدامی نکرده است.

رادیو و تلویزیون ملی در این مورد حاضر به پاسخ‌دهی نشد و درخوست ارسال فورم دسترسی به اطلاعات را از روزنامه اطلاعات روز کرد.

خبرنگاران محلی در ولایت بامیان به لت‌وکوب آقای اکرمی توسط کارکنان رادیو و تلویزیون ملی واکنش نشان داده‌اند. زمان احمدی، از خبرنگاران محلی در این ولایت گفته است که باید این رویداد به‌صورت فوری و بی‌طرفانه بررسی شود.

او افزوده است: «در غیر آن صورت (عدم بررسی لت‌وکوب اکرمی) برداشت ما این خواهد بود که افراد و حلقاتی در سطح رهبری ولایت بامیان با طرح توطئه و دسیسه در پی تحدید آزادی بیان و محدودسازی عرصه برای فعالیت بدون سانسور رسانه‌ها است.»

الیاس طاهری، دیگر خبرنگار محلی در بامیان نیز گفته است که در ماه‌های اخیر عرصه برای فعالیت خبرنگاری در بامیان، تنگ‌تر شده است. او گفته است که در حال حاضر فضا برای فعالیت رسانه‌ای در این ولایت، شدیدا نگران‌کننده است.