دیدار خلیل‌زاد با غنی
عکس: ARG

خلیل‌زاد در کابل با غنی و عبدالله به‌طور جداگانه دیدار کرد

ارگ ریاست‌جمهوری از دیدار رییس‌جمهور اشرف غنی با زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان خبر داده است. آقای خلیل‌زاد امروز از دوحه به کابل آمده است.

در خبرنامه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری آمده است که این دیدار عصر امروز دوشنبه در ارگ انجام شده است. به نقل از خبرنامه، آقای خلیل‌زاد در مورد سفرها و فعالیت‌های اخیر خود به رییس‌جمهور غنی معلومات داده است.

در اعلامیه همچنان آمده است که دو طرف در این دیدار در رابطه به روند صلح و اقدامات بعدی در این روند بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

همزمان با این، قصر سپیدار نیز از دیدار خلیل‌زاد با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی خبر داده است.

طبق خبرنامه‌ی سپیدار، دو طرف درباره‌ی آخرین پیشرفت‌ها و تحولات درباره‌ی صلح افغانستان و تصامیم اخیر کمیته رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی بحث کرده‌اند.

نشست‌های مسکو و ترکیه درباره‌ی صلح افغانستان، مذاکرات دوحه، تسریع روند مذاکرات و کاهش خشونت‌ها از دیگر موضوعاتی بوده که دو طرف روی ان گفت‌وگو کرده‌اند.

دیدار عبدالله با خلیل‌زاد

زلمی خلیل‌زاد در یازدهم حوت نیز به کابل آمده بود. او در جریان آن سفرش طرحی را در مورد صلح افغانستان زیر نام طرح دولت انتقالی صلح به رهبران حکومت و رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی پیشکش کرده بود. شورای عالی مصالحه‌ی ملی گفته است که این طرح را بررسی می‌کند.

آقای خلیل‌زاد پس از سه روز اقامت در کابل، به دوحه رفت و این طرح را با رهبری طالبان نیز شریک کرده است. طالبان گفته است که این طرح را بررسی و موقف رسمی‌شان را بعدا اعلام خواهند کرد.