شورای امنیت سازمان ملل

خواست شورای امنیت سازمان ملل از دولت‌های عضو: افغانستان را در مبارزه با تروریزم همکاری کنید

وزارت خارجه‌ی افغانستان اعلام کرده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به حمله‌ی تروریستی موتربمب در ولایت لوگر، از دولت‌های عضو این سازمان خواسته است که افغانستان را در امر مبارزه با تروریزم همکاری کنند.

طبق خبرنامه‌ی وزارت خارجه که امروز (سه‌شنبه، ۱۴ ثور) منتشر شده، در اعلامیه‌ی شورای امنیت سازمان ملل از ادامه‌ی خشونت‌ها، کشتار غیرنظامیان و ناامنی در افغانستان ابراز نگرانی شده است. شورای امنیت سازمان ملل همچنان خواهان توقف خشونت‌ها و تأمین آتش‌بس در افغانستان شده است.

براساس معلومات وزارت خارجه، شورای امنیت سازمان ملل تروریزم را تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی دانسته و خواهان به دادگاه کشانیده‌شدن عاملان، سازمان‌دهندگان و حامیان مالی اقدامات تروریستی شده‌اند.

وزارت خارجه با استناد به اعلامیه‌ی شورای امنیت سازمان ملل، گفته است: «این شورا در حمایت از دولت جمهوری اسلامی افغانستان، بر ضرورت مبارزه‌ی مشترک تمامی دول با درنظرداشت منشور سازمان ملل متحد و قواعید بین‌المللی به‌شمول قوانین حقوق بشری، قوانین بین‌المللی مهاجرت و حقوق بشردوستانه‌ی بین‌المللی در مقابل تمامی تهدیدات تروریستی که امنیت و صلح بین‌المللی را به خطر می‌اندازد، تأکید کرده است.»

در همین حال، وزارت خارجه از موقف شورای امنیت سازمان ملل متحد قدردانی کرده و بر تأمین آتش‌بس فوری که زمینه‌ساز آغاز مذاکرات معنادار و استقرار صلح پایدار در افغانستان شود، تأکید کرده است.

خواست شورای امنیت سازمان ملل از دولت‌های عضو این سازمان برای همکاری با افغانستان در مبارزه با تروریزم درحالی مطرح شده است که خروج نیروهای خارجی از افغانستان عملا آغاز شده و قرار است این روند تا ۱۱ سپتامبر سال جاری تکمیل شود.