شهر هرات

یک کشته و شش زخمی در درگیری میان افراد غوریانی و پسران تورن امان‌الله در هرات

منابع مردمی در ولایت هرات از وقوع درگیری مسلحانه میان افراد وابسته به حبیب‌الله غوریانی و پسران تورن امان‌الله، از مقام‌های پیشین نظامی در شهر هرات خبر داده‌اند.

شاهدان عینی گفته‌اند که این درگیری روز گذشته (یک‌شنبه، ۱۹ ثور) در «شهرک جبرئیل»، از مربوطات حوزه‌ی سیزدهم امنیتی شهر هرات پس از یک مشاجره‌ی لفظی میان دو طرف رخ داده است.

عبدالاحد ولی‌زاده، سخن‌گوی فرماندهی پولیس هرات نیز در صحبت با روزنامه اطلاعات روز وقوع این درگیری را تأیید کرده است. او جزئیاتی بیشتر ارایه نکرد، اما افزود که تحقیقات پولیس در این مورد جریان دارد.

از سویی هم، عارف جلالی، سرطبیب شفاخانه‌ی حوزوی هرات در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که از محل درگیری جسد یک نوجوان ۱۵ ساله به شفاخانه‌ی حوزوی این ولایت منتقل شده است.

آقای جلالی افزود که شش زخمی از جمله یک دختر ۱۲ ساله نیز از محل درگیری در شهرک جبرئیل به این شفاخانه منتقل شده است.

طی سه ماه گذشته این دومین بار است که درگیری مسلحانه میان افراد وابسته به حبیب‌الله غوریانی و تورن‌الله در شهرک جبرئیل رخ می‌دهد. درگیری نخست در ماه حوت سال گذشته میان دو طرف رخ داده بود.

به‌دنبال این درگیری، نظامیان دولت عملیاتی برای بازداشت غوریانی در این منطقه‌ی غربی شهر هرات راه‌اندازی کردند. در جریان این عملیات، دست‌کم دو نیروی دولتی، دو محافظ غوریانی و چهار غیرنظامی کشته و ده‌ها غیرنظامی دیگر زخمی شدند.