ولسوالی جلریز

ادعای سقوط ولسوالی جلریز ولایت میدان‌وردک به‌دست طالبان

گروه طالبان ادعا کرده است که کنترل مرکز ولسوالی جلریز ولایت میدان‌وردک به‌شمول ساختمان فرماندهی پولیس و تمام ملحقات آن‌را به‌دست گرفته است.

ذبیح‌الله مجاهد، از سخن‌گویان این گروه همچنین ادعا کرده است که نظامیان دولتی سلاح‌های‌شان را به زمین گذاشته و به این گروه پیوسته‌اند. او در عین حال ادعا کرده است که چندین عراده واسطه نظامی و مقداری سلاح و مهمات را نیز به‌دست آورده‌اند.

در همین حال، یک منبع معتبر در ولسوالی جلریز ولایت میدان‌وردک می‌گوید که شماری از نیروهای امنیتی از سه روز به این طرف در محاصره‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان قرار دارد و تا صبح امروز (جمعه، ۳۱ ثور) هیچ کمکی برای‌شان نرسیده است.

این منبع که نخواست نامش در خبر ذکر شود، گفت که شماری از نیروهای ارتش، خیزش مردمی و پولیس ملی که در بازار ولسوالی جلریز و اطراف ولسوالی پاسگاه داشتند، به جنگ‌جویان گروه طالبان تسلیم شده‌اند.

منبع افزود که براساس آخرین اطلاع او، شمار این نیروهای تسلیم‌شده به حدود ۴۰ نفر می‌رسد که چند فرمانده نیز در میان آنان حضور دارند.

به‌گفته‌ی منبع، تنها فرمانده پولیس ولسوالی جلریز همراه با تعدادی از نیروهای پولیس که در ساختمان فرماندهی پولیس مستقر اند، مقاومت کرده و تسلیم نشده‌اند.

به‌گفته‌ی او، شماری از موی سفیدان محل نیز نزد فرمانده پولیس رفته و از او و افرادش خواسته است که به طالبان تسلیم شوند.

منبع در عین حال گفت که جنگ‌جویان گروه طالبان تا صدمتری ساختمان فرماندهی پولیس رسیده‌اند.

او تأکید کرد که فرمانده پولیس و افرادش تا صبح امروز به طالبان تسلیم نشده و به رغم درخواست‌های مکرر، هیچ کمکی نیز دریافت نکرده‌اند.

منبع علاوه کرد که پنج‌شنبه شب چرخبال حامل نیروهای کمکی به ولسوالی جلریز آمده بود، اما به دلیل مناسب بودن جای و حضور دشمن در ساحه، نشست نتوانسته است.

مهدی راسخ، نماینده‌ی مردم میدان‌وردک در مجلس نمایندگان شب گذشته در صفحه‌ی رسمی فیسبوک خود نوشته بود که ۳۷ سرباز و سه فرمانده نیروهای امنیتی پس از دو روز جنگ و درگیری شدید، به طالبان تسلیم شده‌اند.

آقای راسخ نوشته است این نیروها از روز چهارشنبه به این طرف در دو خانه گیر مانده و محاصره بودند.

به‌گفته‌ی او، با وجود این‌که به تمام ارگان‌های امنیتی اطلاع داده شد، اما هیچ اقدامی صورت نگرفت و این نیروها در اسارت طالبان درآمدند.

او تأکید کرده است که شماری دیگر از نیروهای امنیتی در داخل ساختمان فرماندهی پولیس محاصره و منتظر کمک هستند.

عبدالرحمان طارق، والی میدان‌وردک در صحبت با روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که جنگ شدید در مرکز ولسوالی جلریز جریان دارد و تا کنون زمینه‌ی نشست چرخبال حامل نیروهای کمکی به دلیل شرایط جنگی در ساحه، فراهم نشده است.

آقای طارق گفت که در جریان آخرین جزئیات قرار ندارد و نمی‌تواند سقوط ولسوالی جلریز را تأیید کند.

وزارت دفاع ملی نیز تا کنون در این مورد چیزی نگفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *