نیروهای امریکایی

سنتکام: بین ۳۰ تا ۴۴ درصد نیروهای امریکایی از افغانستان خارج شده‌اند

فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) اعلام کرده است که از زمان تصمیم جو بایدن، رییس‌جمهور این کشور برای خروج نظامیان امریکایی از افغانستان، تا کنون بین ۳۰ تا ۴۴ درصد این نیروها به‌صورت «منظم و مسئولانه» از افغانستان خارج شده‌اند.

سنتکام در تویتی همچنان نوشته است که تا کنون معادل ۳۰۰ محموله‌ی هواپیمای سی۱۷ از افغانستان خارج شده است.

فرماندهی مرکزی امریکا همچنین گفته است که در این مدت شش مرکز رسما به وزارت دفاع ملی افغانستان تحویل داده شده و بیش از ۱۳۰۰۰ قطعه تجهیزات برای تخریب به نمایندگی لوجستیکی دفاع فرستاده شده است.

سنتکام در ادامه گفته است که به دلایل امنیتی و عملیاتی، تنها یک «محدوده‌ی تقریبی» از درصدی روند خروج نظامیان را که تکمیل شده است، ارایه می‌کند. به‌گفته‌ی سنتکام، با ادامه‌ی خروج «مسئولانه و منظم»، دامنه‌ی حفظ امنیت افزایش می‌یابد.

جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا در ۲۵ حمل سال جاری اعلام کرد که تمامی نیروهایش را تا 11 سپتامبر سال جاری میلادی از افغانستان خارج می‌کند. تا قبل از اول می، که برنامه‌ی خروج آغاز شد، ۲۵۰۰ نظامی امریکایی در افغانستان حضور داشتند.

نیروهای امریکایی قرار است تا چند روز آینده بزرگ‌ترین پایگاه نظامی‌شان در بگرام ولایت پروان را به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان واگذار کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *