وزارت خارجه‌ی افغانستان

کابل به اسلام‌آباد: تخریب‌گران صلح را همه می‌شناسند

وزارت خارجه‌ی افغانستان به ادعای برخی از مقام‌های پاکستانی در مورد تخریب‌گران صلح افغانستان پاسخ داده و گفته است که «مخربان/تخریب‌گران صلح را همه می‌شناسند».

طبق برخی گزارش‌ها، شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پاکستان در پنجم جوزا ادعا کرده بود که «یک تعداد عناصر» در داخل و خارج افغانستان وجود دارند که نمی‌خواهند صلح در افغانستان تأمین شود.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ی کشور که امروز (جمعه، ۱۴ جوزا) منتشر شده، به صورت مشخص به نام هیچ یک از مقام پاکستانی اشاره نشده، اما آمده است که مخربان/تخریب‌گران صلح آنهایی اند که به خواست برحق مردم افغانستان و جهان برای صلح جواب رد داده، جنگ را تشدید بخشیده و به خون‌ریزی در افغانستان ادامه داده‌اند.

طبق این اعلامیه، صلح در افغانستان که منافع کشورهای منطقه به‌ویژه پاکستان نیز به آن وابسته است، تنها با صدور اعلامیه‌ها و بیانیه‌ها برقرار نمی‌شود.

وزارت خارجه افزوده است که مردم افغانستان و جامعه جهانی منتظر اقدامات عملی و نتیجه‌محور پاکستان برای آغاز مذاکرات معنادار صلح و رسیدن به صلح پایدارند.

این وزارت همچنین تأکید کرده است که واردکردن اتهامات در این مرحله‌ی حساس سازنده نبوده و به نفع صلح و ثبات در افغانستان و منطقه نیز نمی‌باشد.

پاکستان سال‌هاست که از سوی مقام‌های دولت افغانستان به حمایت از طالبان و پناه‌دادن به این گروه متهم می‌شود. اسلام‌آباد اما همواره حمایت از طالبان را رد کرده است.