شهر قلعه‌نو

طالبان دوباره به شهر «قلعه‌نو» بادغیس حمله کردند

مقام‌های محلی در ولایت بادغیس می‌گویند که با حمله‌ی دوباره‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر بخش‌هایی از شهر قلعه‌نو، مرکز ولایت بادغیس، درگیری میان جنگ‌جویان این گروه و نظامیان دولتی از سر گرفته شده است.

حسام‌الدین شمس، والی بادغیس به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان حوالی ساعت ۱۰:۰۰ قبل از چاشت امروز (پنج‌شنبه، ۱۷ سرطان) از دو جهت بر شهر قلعه‌نو حمله کرده‌اند.

آقای شمس افزود که این حمله‌ی طالبان در بخش‌هایی از شهر توسط نظامیان دولتی عقب زده شده و این نیروها هم‌اکنون در بخش‌های آسیب‌پذیر شهر قلعه‌نو مستقر شده‌اند.

به گفته‌ی او، آرامش به‌زودی در شهر قلعه‌نو باز خواهد گشت. والی بادغیس تأکید کرد: «نیروهای امنیتی و دفاعی در بخش‌های مختلف شهر قلعه‌نو حضور دارند و حملات طالبان عقب‌زده خواهد شد.»

همچنین شماری از ساکنان شهر قلعه‌نو با ارسال تصاویری از این شهر به روزنامه اطلاعات روز گفتند که در جریان درگیری شماری از چوپ‌فروشی‌ها نیز آتش گرفته است.

در همین حال، عبدالعزیز بیگ، رییس شورای ولایتی بادغیس در صحبت با روزنامه اطلاعات روز هشدار داد تا زمانی‌که کمربندهای امنیتی شهر قلعه‌نو تقویت نشود، طالبان هر زمان خواسته باشند، می‌توانند بر این شهر حمله کنند.

او تأکید کرد که حکومت مرکزی باید نیروهای بیش‌تری به شهر قلعه‌نو اعزام کند تا خطر سقوط این شهر به گونه‌ی کامل منتفی شود.

به باور او، پیوستن بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای دولتی به گروه طالبان سه‌شنبه شب هفته‌ی جاری باعث افزایش تهدید حمله‌ی طالبان به قلعه‌نو شده است.

روز گذشته نیز طالبان بر شهر قلعه‌نو حمله و بخش‌های از این شهر را تصرف کرده بودند. این گروه توانست کنترل بخش‌هایی از این شهر را به‌دست گیرد. زارت دفاع ملی ساعات دیروز اعلام کرد که نیروهای ارتش ساختمان‌های فرماندهی پولیس، ریاست امنیت ملی و زندان بادغیس را از وجود جنگ‌جویان طالبان پاکسازی کرده‌اند.

از سویی هم، هم اکنون شش ولسوالی بادغیس زیر کنترل کامل گروه طالبان قرار دارد و تنها بخش‌های از مرکز این ولایت در اداره‌ی حکومت است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *