سفر هیأت طالبان به مسکو

یک هیأت طالبان به دعوت رسمی روسیه به مسکو رفته است

به دنبال سفر هیأت طالبان به تهران، هیأت دیگری از دفتر سیاسی این گروه به ریاست شیخ شهاب‌الدین دلاور به روسیه رفته است. طالبان گفته‌اند که این سفر روز پنج‌شنبه به دعوت رسمی کشور روسیه انجام شده است.

محمدنعیم، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در رشته‌تویتی گفته است که هیأت این گروه در جریان سفرش به مسکو، با ضمیر کابلوف، نماینده‌ی خاص رییس‌جمهور روسیه برای افغانستان و هیأت همراهش دیدار کرده است.

محمدنعیم گفته است که در این دیدار روی وضعیت کنونی افغانستان و روند صلح این کشور بحث شده است.

به‌گفته‌ی او، هیأت طالبان به جانب روسیه اطمینان داده است که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نمی‌شود و دیگران نیز در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند.

سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان نوشته است که در این دیدار در مورد جلوگیری از مواد مخدر با همکاری جامعه جهانی نیز گفت‌وگو شده است.

سفر هیأت طالبان به مسکو درحالی انجام شده است که یک هیأت دیگر این گروه به سرپرستی شیرمحمد عباس استانکزی روز چهارشنبه هفته‌ی جاری به ایران رفت.

این هیأت طالبان با نمایندگان جمهوری اسلامی افغانستان به سرپرستی محمدیونس قانونی در حضور وزیر خارجه‌ی ایران دیدار کردند. گفت‌وگوی دو طرف دو روز ادامه یافت.

طرفین دیدار با نشر اعلامیه‌ی مشترکی، توافق کردند که جنگ راه‌حل مسأله‌ی افغانستان نیست و باید همه‌ی تلاش‌ها در جهت رسیدن به راه‌حل سیاسی و صلح‌آمیز متمرکز شود.