ولسوالی بلخاب سرپل
عکس: آرشیف

شکست طالبان در مرکز و بلخاب سرپل؛ حدود ۷۰ طالب کشته و بیش از ۳۰ طالب زخمی شدند

عبدالحق شفق، والی سرپل می‌گوید که حملات تهاجمی و گسترده‌ی طالبان بر ولسوالی بلخاب و مرکز این ولایت با شکست مواجه شده و تلفات سنگینی بر این گروه وارد شده است.

آقای شفق امروز (دوشنبه، ۲۱ سرطان) در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که از دو هفته به این طرف که او به کارش به‌عنوان والی سرپل آغاز کرده، طالبان مکررا بر مرکز این ولایت حملات تهاجمی راه‌اندازی کرده‌اند.

شفق گفت که با ایجاد کمربند امنیتی در حومه‌های شهر سرپل، طالبان موفق به نفوذ در داخل شهر نشده است. به‌گفته‌ی او، در جریان درگیری‌ها در حومه‌های مرکز سرپل به جنگ‌جویان گروه طالبان تلفات سنگینی وارد شده و از نیروهای امنیتی و دفاعی تنها سه نفر کشته شده‌اند.

از سوی هم، والی سرپل می‌گوید که حملات گسترده و تهاجمی طالبان بر ولسوالی بلخاب این ولایت نیز به مدت چهار شبانه‌روز ادامه داشته است. آقای شفق گفت که در جریان این چهار شبانه‌روز، حدود ۷۰ جنگ‌جوی طالب در دو ساحه در ولسوالی بلخاب کشته شده‌اند.

شفق گفت که جنگ‌جویان طالب پس از آن‌که در روستای «هوش» ولسوالی بلخاب نفوذ کردند، در محاصره‌ی نیروهای امنیتی و دفاعی افتادند. به‌گفته‌ی او، ۱۷ جنگ‌جوی طالب در این روستا بازداشت، ۱۹ طالب کشته و چهار طالب دیگر زخمی شدند.

والی سرپل علاوه کرد که در قسمت «قم کوتل» در مسیر راه رفت‌وآمد ولسوالی بلخاب به‌سوی مرکز این ولایت، بیش از ۵۰ جنگ‌جوی طالب در درگیری با نیروهای امنیتی، دفاعی و بسیج مردمی کشته و ۳۰ جنگ‌جوی دیگر طالب زخمی شده‌اند.

شفق در ادامه گفت که طالبان به رغم تهاجم وسیع، مجهز و گسترده که از ولایت‌های فاریاب و غور نیز نیروی کمکی خواسته بودند، موفق به پیش‌روی نشده و عقب‌نشینی کرده‌اند. او گفت که وضعیت ولسوالی بلخاب آرام است و در مرکز ولایت نیز طالبان موفق به نفوذ به داخل شهر نشده‌اند.

آقای شفق در ادامه گفت که طالبان در ولسوالی بلخاب در برابر موج مقاومت و نارضایتی مردم قرار گرفته‌اند و در بخش‌های کوهستانی ولسوالی‌های گوسفندی و سانچارک نیز ضعیف شده و در حال عقب‌نشینی هستند.

گروه طالبان تا کنون در این باره اظهار نظری نکرده است.

ولایت سرپل در شمال کشور موقعیت دارد. از مجموع شش ولسوالی، تنها ولسوالی بلخاب سرپل در اختیار دولت قرار دارد. باقی پنج ولسوالی دیگر یا به تازگی به‌دست طالبان سقوط کرده و یا از قبل در کنترل این گروه قرار داشته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *