سقوط چهار شهر در شمال و شمال‌شرق؛ مارشال دوستم می‌گوید وضعیت به‌زودی تغییر می‌کند

به دنبال سقوط مراکز ولایت‌های جوزجان، قندوز، سرپل و تخار در شمال و شمال‌شرق کشور، مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان می‌گوید که وضعیت به‌زودی تغییر می‌کند و شاهد ‘شکست ننگین دشمن سوگندخورده’ خواهند بود.

آقای دوستم این اظهارات را امروز (یک‌شنبه، ۱۷ اسد) در تماس تلفنی با رهبری ولایت فاریاب، مسئولان امنیتی و فرماندهان احزاب سیاسی در این ولایت مطرح کرده است.

براساس خبرنامه‌ی دفتر رسانه‌های والی فاریاب، دوستم به تقویت فضای وحدت و همدیگرپذیری میان فرماندهان تاکید کرده و گفته است که هیچ وقت مردم فاریاب را تنها نمی‌گذارد.

در خبرنامه به نقل از اظهارات دوستم آمده است که دشمن پلان‌های خصمانه و دستور را از بیگانگان می‌گیرد و چشم به ننگ و ناموس مردم دوخته است.

این درحالی است که روز گذشته شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان، زادگاه مارشال دوستم به‌دست طالبان سقوط کرد. امروز شهرهای قندوز، سرپل و تالقان تحت کنترل طالبان درآمد. روز جمعه‌ی گذشته نیز شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز سقوط کرده بود.

امریکا حملات طالبان بر شهرها را محکوم کرده و جو بایدن، رییس‌جمهور این کشور گفته است که اکنون زمان رهبری و اراده برای مواجهه با جنایات و خشونت‌های طالبان فرارسیده است.