گردهمایی زنان در کابل

گردهمایی اعتراضی زنان در کابل: «تحصیل، کار، آزادی – پیش به سوی آبادی»

یک روز پس از گردهمایی اعتراضی زنان هراتی، شماری از زنان فعال کشور در عرصه‌های مختلف امروز (جمعه، ۱۲ سنبله) در یک گردهمایی در کابل برای احقاق حقوق‌شان دادخواهی کردند.

این زنان که در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری، حقوقی، جامعه مدنی و رسانه‌ای فعال اند، شعارهای «تحصیل، کار، آزادی – پیش به‌ سوی آبادی»، «ما همه با هم هستیم، ظلم و ستم شکستیم»، «کابینه‌ی قهرمان با حضور زنان» و «حقوق زنان با مردان برابر است» را سر می‌دادند.

آنان خواستار اشتراک سیاسی زنان در کابینه‌ی حکومت جدید شدند. این زنان می‌گویند که به تمامی حقوق‌شان از جمله آزادی بیان، تحصیل و کار در تمامی عرصه‌ها باید احترام گذاشته شود.

روز گذشته شماری از زنان هراتی نیز با راه‌اندازی یک گردهمایی اعتراضی، از طالبان خواسته بودند که به حق کار و تحصیل زنان احترام بگذارند.

زنان هراتی که در مقابل ساختمان ولایت هرات تجمع کرده بودند، شعارهای «نترسید، همه باهم هستیم» و «هیچ حکومتی بدون حمایت زنان پایدار نمی‌ماند» را سر می‌دادند.

آنان هشدار داده بودند که هیچ گروهی آنان را از حق تحصیل و کار محروم کرده نمی‌تواند و باید طالبان به حقوق زنان احترام بگذارند.

این درحالی است که شیرمحمد عباس استانکزی، معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که حکومت آینده‌ی افغانستان به‌زودی تشکیل می‌شود، اما هیچ زنی در کابینه حضور نخواهد داشت. او اما گفته است که زنان می‌تواند در بست‌های پایین‌رتبه‌ی دولتی به کارشان ادامه دهند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *